arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۸

منطقه ممنوعه چرنوبیل به قطب گردشگری تبدیل می شود؟ / نگاهی به برنامه رئیس جمهور اوکراین برای آینده  

طی روزهای گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این که ولادیمیر زلسنکی رئیس جمهور اوکراین تصمیم گرفته منطقه ممنوعه چرنوبیل را توسعه داده و بازدید را برای عموم آزاد کند اما این خبر تا چه حد قابل اجراست؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طی روزهای گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این که ولادیمیر زلسنکی رئیس جمهور اوکراین تصمیم گرفته منطقه ممنوعه چرنوبیل را توسعه داده و بازدید را برای عموم آزاد کند اما این خبر تا چه حد قابل اجراست؟

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، منطقه چرنوبیل که بسیاری از افراد به واسطه سریال چرنوبیل ساخته شبکه اچ بی او شناخته شده است، منطقه از در اوکراین است که این روزها با گذشته چند دهه از فاجعه هسته ای، با گردشگرانی پر شمار رو به رو شده است.

بسیاری از گردشگران منطقه چرنوبیل را افرادی تشکیل می دهند که پس از دیدن سریال چرنوبیل به دیدن این منطقه علاقه مند شده اند. اما جالب است بدانید که مسئولان دولت اوکراین برای آینده این منطقه برنامه ریزی ویژه ای دارند. این در حالیست که از زمانی که فاجعه چرنوبیل در سال 1986 اتفاق افتاد، بسیاری از افراد کنجکاو موفق نشده اند آنچنان که مایل بودند در اطراف محوطه فاجعه هسته ای حضور داشته باشند.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده که قصد دارد منطقه ممنوعه چرنوبیل را تبدیل به یک منطقه گردشگری ویژه کند. منطقه ای که به عنوان یک مرکز گردشگری رسمی معرفی خواهد شد. اما چنین تصمیمی قرار است چه تاثیری در این منطقه بگذارد؟ طبیعتا پس از این تصمیم، تسهیلات منطقه ای افزایش پیدا خواهد کرد. برای مثال مسیرهای پیاده روی منطقه افزایش خواهد یافت. امکانات تماس و تلفن همراه تسهیل خواهد شد و مردم در مدت زمان های طولانی تری به حضور در این منطقه خواهند پرداخت.

منطقه ممنوعه چرنوبیل به قطب گردشگری تبدیل می شود؟ / نگاهی به برنامه رئیس جمهور اوکراین برای آینده  

رئیس جمهور اوکراین در این خصوص گفت: "چرنوبیل یک مکان منحصر به فرد در سیاره زمین است که در آن طبیعت پس از یک فاجعه انسانی جهانی، دوباره جان گرفت. ما باید این مکان را به جهان نشان دهیم: دانشمندان، اکولوژیست ها، مورخان، گردشگران.مسیرهای جدید توریستی، از جمله راه های آبی، توسعه خواهد یافت، ایستگاه های بازرسی جدید ساخته خواهند شد و امکانات موجود بازسازی و ارتقا خواهند یافت. محدودیت های قانونی و ممنوعیت هایی مانند ممنوعیت فیلمبرداری لغو خواهد شد."

وی در بخشی دیگر از سخنانش تاکید کرد که به زودی محدودیت های تلفن همراه را از بین خواهد برد تا گردشگران بتوانند با دیگران در ارتباط باشند.او ادامه داد: "متاسفانه، منطقه ممنوعه نمادی از فساد اداری در اوکراین است. این رشوه است که مقامات امنیتی را وادار می کند اجازه ندهند گردشگران از مناطق جذاب بازدید کنند.  ما همه اینها را خیلی زود متوقف خواهیم کرد و این منطقه را تبدیل به یک آهنربای گردشگری می کنیم. ما این منطقه را به سرزمین آزادی و یک نماد برای تاریخ مدرن اوکراین تبدیل می کنیم که در آن خبری از فساد و ممنوعیت های غیر ضروری نیست".

این ناحیه از زمان پخش سریال چرنوبیل با رشد 30 درصدی تعداد گردشگران رو به رو شده است و به نظر می رسد مقامات اوکراین قصد دارند این شرایط را حفظ کنند.

نظرات بینندگان