arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۸

شبکه الجزیره: تلاش مشترک پادشاه بحرین و القاعده برای فعال سازی تیم های ترور در ایران

حمد بن عیسی پادشاه بحرین در جریان این همکاری قرار داشته و دستور عملیات مشترک دستگاه اطلاعاتی کشورش و القاعده را نیز شخصا صادر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شبکه الجزیره شبکه الجزیره فاش کرد که سازمان اطلاعات بحرین برای از بین بردن رهبران مخالف در این کشور و همچنین انجام عملیات داخل خاک ایران با القاعده همکاری کرده است.این اقدام در سال ۲۰۰۳ صورت گرفته است. براساس این گزارش، سازمان اطلاعات بحرین یکی از سرکردگان القاعده را برای تشکیل یک هسته ترور برای از بین بردن معارضان این کشور اجیر کرده است.

نورنیوز نوشت: حمد بن عیسی پادشاه بحرین در جریان این همکاری قرار داشته و دستور عملیات مشترک دستگاه اطلاعاتی کشورش و القاعده را نیز شخصا صادر کرده است. لیست ترور شامل رهبران سیاسی معارضان بحرینی و در راس آنها «عبدالوهاب حسین» بوده است.البته دستگاههای امنیتی عربستان سعودی نیز در جریان این همکاری مشترک قرار داشته اند، تا جایی که پادشاه بحرین شخصا از عربستان سعودی خواسته است که «محمد صالح» لیدر این تیم ترور که در ریاض زندانی بوده، آزاد گردد تا از سوی بحرین به خدمت گرفته شود.

همچنین دستگاه اطلاعاتی بحرین جریان گروهک انصار الفرقان را نیز به خدمت گرفته بود تا به جاسوسی و عملیات در داخل خاک ایران مبادرت کند. اما نیروهای ایرانی «هشام البلوشی» را در سال ۲۰۱۵ طی یک عملیات در جنوب شرق ایران به هلاکت رساندند. وزارت اطلاعات ایران در اردیبهشت ۱۳۹۴ اعلام کرد که هشام عزیزی معروف به ابوحفص البلوشی، فرمانده گروه انصار الفرقان و دو نفر از همراهانش در استان سیستان و بلوچستان کشته شده‌اند.

لازم به ذکر است که از آغاز سال ۲۰۰۰ میلادی تا کنون، همکاری هدفمندی میان دستگاههای اطلاعاتی رژیم های دیکتاتوری عربی با گروههای تکفیری و افراطی علیه کشورمان وجود داشته است. افشاگری اخیر شبکه الجزیره تنها بخش کوچکی از این ارتباط را نمایان ساخته است.

نظرات بینندگان