arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۸

ارز دیجیتال فیس بوک در جوخه اعدام مجلس سنا / قانونگذاران ایالات متحده به «لیبرا» اعتماد ندارند

اظهارات برخی از قانونگذاران آمریکایی نشان می دهد وضعیت و جو مجلس سنا کاملا علیه ارز دیجیتال فیس بوک است و بعید به نظر می رسد به این زودی خبری از مجوزهای لازم برای فعالیت رسمی این ارز دیجیتال صادر شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اظهارات برخی از قانونگذاران آمریکایی نشان می دهد وضعیت و جو مجلس سنا کاملا علیه ارز دیجیتال فیس بوک است و بعید به نظر می رسد به این زودی خبری از مجوزهای لازم برای فعالیت رسمی این ارز دیجیتال صادر شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اغلب قانونگذاران ایالات متحده معتقدند که لیبرا یک طرح بد و خطرناک است که از سوی شرکتی غیرقابل اعتماد یعنی فیس بوک ارائه شده است.

قانونگذاران ایالات متحده در جلسه نقد و بررسی لیبرا که با حضور دیوید مارکوس رئیس بخش تنظیم مقررات فیس بوک برگزار شد به صراحت قدام به ابراز تردید در مورد برنامه های فیس بوک برای راه اندازی یک ارز دیجیتال کردند.  آنها تاکید کردند که لیبرا آمادگی ورود به دنیای شبکه های اجتماعی را تا سال 2020 ندارد و هنوز هم می تواند خطری بزرگ برای کاربران ایجاد کند.

سناتورهای متعددی در جریان این جلسه خطاب به مارکوس گفتند که اعتماد چندانی به حفظ حریم خصوصی و تامین امنیت توسط فیس بوک ندارند. افزون بر این ها قانونگذاران فهرستی از رسواییهای فیس بوک را منتشر کردند، از جمله اینکه چگونه این شبکه اجتماعی برای دخالت در انتخابات ایالات متحده مورد سوء استفاده قرار گرفت و نقش مهمی نیز در انتقال داده ها به سران دست اندرکار نسل کشی میانمار داشت.

سناتور شروود براون، نماینده دموکرات اوهایو این شبکه اجتماعی را به یک کودک نوپا تشبیه کرد که قصد دارد در یک مسابقه جدی شرکت کند. براون گفت: "فیس بوک فرصت خود را از مدت ها پیش سوزانده است و باید از شکست های پیشین خود درس بگیردد بنابراین از دید من راه اندازی یک ارز دیجیتال از دید من به شدت ایده بدی محسوب می شود."

مارکوس در دفاع از شرکت فیس بوک درمجلس سنای آمریکا گفت: "اگر فیس بوک نوآور و پیشگام عرصه ارز دیجیتال نباشد، دیگر شرکت ها این کار را انجام خواهند داد." وی تاکید کرد فیس بوک با 27 همکار دیگر برای راه اندازی ارز دیجیتال همکاری خواهند کرد.

اما همچنان سوالات قانونگذاران بی پاسخ ماند که اساسا چرا باید فیس بوک ارز دیجیتال یا کیف پول دیجیتال داشته باشد، آن هم در شرایطی که بی اعتمادی نسبت به این شرکت همچنان در سطحی بالا وجود دارد.

 

برچسب ها: فناوری
نظرات بینندگان