arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۸ - ۲۶ تير ۱۳۹۸

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه محکومیت سخنان نژادپرستانه ترامپ را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه شب قطعنامه محکومیت سخنان نژاد پرستانه ترامپ علیه نمایندگان زن کنگره را تصویب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه با 240 رای موافق در مقابل 187 رای مخالف، قطعنامه محکومیت سخنان نژادپرستانه ترامپ علیه 4 نماینده زن مجلس نمایندگان را تصویب کرد.

در پیش نویش قطعنامه آمده است که که مجلس نمایندگان آمریکا «اظهارات نژادپرستانه رئیس‌جمهور دونالد ترامپ را که به ترس و نفرت آمریکایی‌های جدید و رنگین‌پوستان مشروعیت بخشید و سبب افزایش آن شد، به شدت محکوم می‌کند».(جزئیات بیشتر)

در بخشی از این قطعنامه آمده است: «مجلس نمایندگان آمریکا معتقد است که این مهاجران و فرزندانشان هستند که آمریکا را قوی‌تر کرده‌اند و آنهایی که سوگند شهروندی خورده‌اند همانند آنهایی که نسل‌های زیادی در آمریکا زندگی کرده‌اند، آمریکایی به حساب می‌آیند».

رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه در یک پیام توییتری نژادپرستانه، خواستار بازگشت چهار زن عضو کنگره با اصالت فلسطینی، سومالیایی و پورتوریکویی به کشورهایشان شد.

وی در این پیام توییتری نوشته بود: « جالب است زنان دموکرات ترقی‌خواه کنگره را ببینید که اصالتاً از کشورهایی آمده‌اند که دولت‌هایشان فاجعه کامل و تمام عیار هستند، بدترین و فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین در هرکجای دنیا هستند (اگر اصلاً دولتی در حال کار داشته باشند)، اکنون با صدای بلند و خشنی به مردم آمریکا، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کشور ملت روی زمین می‌گویند که چطور دولت باید اداره شود».

نمایندگان دموکرات کنگره اخیراً بازدیدهایی را از اردوگاههای مرزی آمریکا صورت داده‌اند و وضعیت پناهجویان را هولناک توصیف کرده‌اند و موجی از انتقادات را از سیاست‌های ترامپ در قبال پناهجویان به راه‌ انداخته‌اند و همین مسئله خشم رئیس‌جمهور آمریکا را برانگیخته است.

سیاست‌های سختگیرانه دولت آمریکا در مناطق مرزی، تاکنون به مرگ تعدادی از پناهجویان به ویژه نوجوانان و جوانان مهاجر منجر شده است.

اظهارات نژادپرستانه اخیر ترامپ جنجال‌هایی را در داخل آمریکا و خارج از این کشور به راه انداخته است، به طوریکه بسیاری از مقامات آمریکایی به شدت آن را محکوم کرده‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان