arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / روحانی بودجه صداوسیما را قطع کرد؟ / دلار در مسیر سقوط / سناتور ضدجنگ نماینده ترامپ برای مذاکره با ظریف؟ /نجفی: خودم را مقصر می‌دانم اما...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

روحانی بودجه صداوسیما را به تایید نمایندگانش در شورای نظارت مشروط کرد --- روحانی در دستوری به سازمان برنامه‌ و بودجه اعلام کرد تخصیص بودجه سازمان صداوسیما مشروط به تایید دو نماینده او در شورای نظارت بر این سازمان است. بنا بر خبری که فارس چهارشنبه ۲۶ تیرماه منتشر کرده، محسن حاجی‌میرزایی، دبیر هیات دولت در نامه‌ای خطاب به محمدباقر نوبخت،‌ رییس سازمان برنامه ‌و بودجه اعلام کرده که «بنا به دستور رییس‌جمهوری» اعتبارات سازمان صداوسیما پس از تایید دو نماینده رییس‌جمهوری در شورای نظارت بر این سازمان تخصیص داده شود. حسام‌الدین آشنا و علی جنتی نمایندگان رییس‌جمهوری در این شورا هستند.

هافبک عراقی قرمزها ماندنی شد --- قرارداد بشار رسن بازیکن عراقی تیم فوتبال #پرسپولیس امروز در دوحه قطر امضا شد. گفته می‌شود که مدت این قرارداد دو ساله است. پیش از این شایع شده بود او پرسپولیس را ترک می‌کند

بلومبرگ: آمانو به زودی کناره‌گیری می‌کند --- پایگاه «بلومبرگ» روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دلیل مشکلات جسمی، پیش از موعد، از سمت خود کنار می‌رود. 

نجفی: خودم را مقصر می‌دانم اما اتهام «قتل عمد» را به هیچ عنوان قبول ندارم --- محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران و وزیر اسبق آموزش و پرورش، در دادگاه خود که به اتهام قتل همسر دومش برگزار شده، گفت: خودم را مقصر می‌دانم، اما اتهام «قتل عمد» را به هیچ عنوان قبول ندارم / عنوان مهدورالدم را اصلا در دفاعیات مطرح نکردم / ۵ گلوله شلیک شد؛ ۴ گلوله حداقل به سقف خورد؛ اگر قصد قتل داشتم شلیک یک گلوله کافی بود / وکیل نجفی: چهار گلوله از اسلحه دیگری شلیک شده / احتمال دارد دو ضارب دیگر هم وجود داشته باشند

پیشنهاد سناتور ضدجنگ به ترامپ: از طرف شما با ظریف دیدار می کنم --- تارنمای پولیتیکو چهارشنبه نوشت: سناتور جمهوریخواه «رند پال» به دونالد ترامپ پیشنهاد داده که با محمدجواد ظریف دیدار کند و رئیس جمهوری آمریکا نیز این پیشنهاد را پذیرفته است.

قیمت خرده فروشی مرغ به ۱۴هزار تومان رسید --- بنابر گزارش‌ها، قیمت خرده فروشی مرغ در تهران به ۱۴هزار تومان رسیده است. برومند چهارآئین، از اعضای هیات مدیره کانون سراسری مرغ داران گوشتی به مهر گفته: "قیمت این کالا در مراکز خرده فروشی به ۱۴ هزارتومان رسیده و به نرخ منطقی نزدیک شده است." این نرخ نسبت به ۱۰ روز گذشته حدود ۵۰۰ تومان در هر کیلو گرانتر شده است.

برنامه بازی‌های ایران در انتخابی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر --- تیم ملی فوتبال ایران در این مسابقات با تیم‌های عراق، بحرین، کامبوج و هنگ‌کنگ هم‌گروه شده است.

بازی‌های ایران در انتخابی جام ملت‌ها و جام جهانی:

۵ سپتامبر:استراحت
۱۰ سپتامبر:هنگ‌کنگ(مهمان)
۱۰ اکتبر:کامبوج(میزبان)
۱۵ اکتبر:بحرین(مهمان)
۱۴ نوامبر:عراق(مهمان)
۱۹ نوامبر:استراحت
۲۰۲۰:
۲۶ مارس:هنگ‌کنگ(میزبان)
۳۱ مارس:کامبوج(مهمان)
۴ ژوئن:بحرین(میزبان)
۹ ژوئن:عراق(میزبان)

سفارت انگلیس در تهران: عزیمت کشتی های ما به خلیج فارس مطابق یک رویه چرخشی است --- سفارت بریتانیا در تهران در پیامی که در توئیترمنتشر کرده، گفته "کشتی هایی که عازم خلیج فارس هستند مطابق یک رویه چرخشی مشخص جایگزین کشتی های دیگر می شوند. بنابراین ، سطح کلی نیروهای ما در منطقه – بر خلاف آنچه برخی رسانه ها القاء کرده اند - افرایش نمی یابد."

استقلال محروم شد/استقلال محروم نشد --- ایسنا: #استقلال به خاطر عدم پرداخت مطالبات پرو پییچ از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد. مدیرعامل باشگاه: این خبر را تکذیب می‌کنم. دیروز صحبت‌هایی انجام دادیم و قرار شد فدراسیون جهانی طلب را از محل درآمدهای استقلال در فیفا پرداخت کند

دلار یک پله دیگر عقب نشینی کرد --- دلار روز گذشته یک پله دیگر عقب نشینی کرد و با این روندی که در پیش گرفته انتظار می‌رود بعد از ماه‌ها، این ارز پرطرفدار مجددا رنگ ۱۰هزار تومان را ببیند. در این ساعت از معاملات نرخ دلار در صرافی‌های بانکی برای فروش به ۱۱۳۰۰ و برای خرید به ۱۱۲۰۰تومان سقوط کرد.

بخشی از بافت تاریخی میدان حسن‌آباد تهران در آتش سوخت --- بخشی از ساختمان‌ها و بافت تاریخی میدان حسن‌آباد تهران در آتش‌سوزی شامگاه چهارشنبه سوخت، و دستکم دو گنبد از هشت‌گنبد تاریخی که حدود نود سال پیش در دوره پهلوی اول بنا شده بودند بر اثر حرق و حجم آب به کار رفته در جریان اطفای آن، فروریخت.

نظرات بینندگان