arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۲۷ تير ۱۳۹۸

لاوروف: نظامیان روس به موجب توافقنامه‌های نامحدود در سوریه هستند

وزیرخارجه روسیه گفت: نظامیان روس در پاسخ به دعوت مقامات قانونی سوریه به این کشور رفته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سرگئی لاوروف اظهار کرد: نظامیان روس در پاسخ به دعوت مقامات قانونی سوریه به این کشور رفته‌اند.

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی "راینیشه پست" گفت:‌ پایگاه‌های نظامی برای حضور نظامیان روس در سوریه در پایان سال ۲۰۱۶ ایجاد شدند و توافقنامه‌های تنظیم شده برای حضور نظامی روسیه در سوریه به لحاظ زمانی نامحدود هستند و تدابیر برای تغییرات آن از اختیارات بخش‌های دولتی مربوطه در دو کشور است.

وزیر خارجه روسیه اشاره کرد، ماموریت اصلی نظامیان روس در سوریه مبارزه با تروریسم است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره وضعیت ادلب گفت: نمی‌توانیم درباره وجود ده‌ها هزار تندروی مرتبط با القاعده در منطقه کاهش تنش در ادلب چشم روی هم بگذاریم و ما این موضوع را به گونه‌ای حل و فصل می‌کنیم که به ساکنان غیرنظامی آسیبی نرسد.

لاوروف افزود: نابودی کانون تروریستی در سوریه به نفع اتحادیه اروپاست زیرا سطح تهدید تروریستی منطقه را کاهش خواهد داد و از سیل مهاجران خواهد کاست.

وی روز گذشته نیز گفته بود: روسیه نگران اقدامات آمریکا در شدت بخشیدن به تنش در ادلب است و این وضعیت سیاست دولت باراک اوباما را برای ما تداعی می‌کند.

در عین حال لاوروف فاش کرد، روسیه ۶۶ زن را در زندان‌های عراق دارد که به دلایل مختلف حقوقی بازداشت هستند و در کنار آنها ۳۰ کودک نیز در بازداشت به سر می‌برند و توافق شده طی تابستان جاری به کشور بازگردند.

لاوروف افزود، روسیه ۹۰ کودک را به کشور بازگردانده و همچنان ۳۰ تن از آنها در عراق هستند و پیش بینی می‌کنیم ماه‌های آینده به کشور بازگردند. وزارت خارجه روسیه برای بازگرداندن آنها به کشور به تلاش‌هایش ادامه می‌دهد.

نظرات بینندگان