arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۲۸ تير ۱۳۹۸

مایک پنس: عربستان وبلاگ‌نویس منتقد زندانی را آزاد کند

مایک پنس، معاون رئیس جهموری آمریکا در کنفرانسی که پیرامون آزادی دینی در وزارت خارجه این کشور برگزار شد، از ریاض خواست، رائف بدوی، وبلاگ‌نویس معروف این کشور را آزاد کند که به اتهام "اهانت به اسلام" به ۱۰ سال زندان محکوم شده است. "رائف بدوی"، وبلاگ نویس و فعال عربستانی است که نهادهای مذهبی در این کشور را با درخواست حقوق زنان به چالش کشید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در انتقادی نادر واشنگتن از هم‌پیمان خود ریاض خواستار آزادی وبلاگ‌نویس مشهور سعودی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، مایک پنس، معاون رئیس جهموری آمریکا در کنفرانسی که پیرامون آزادی دینی در وزارت خارجه این کشور برگزار شد، از ریاض خواست، رائف بدوی، وبلاگ‌نویس معروف این کشور را آزاد کند که به اتهام "اهانت به اسلام" به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

"رائف بدوی"، وبلاگ نویس و فعال عربستانی است که نهادهای مذهبی در این کشور را با درخواست حقوق زنان به چالش کشید و در سال۲۰۱۲ به اتهام "اهانت به اسلام" بازداشت شد. او در مه سال ۲۰۱۴، حکم ۱۰ سال حبس و هزار ضربه شلاق و اجرای آن را طی ۲۰ هفته دریافت کرد.

پنس در این کنفرانس درخصوص زندانیان گفت: آنها به دلیل عقاید دینی خود بازداشت شده‌اند و "آمریکا از آنها حمایت می‌کند. به همین دلیل واشنگتن امروز از دولت‌های اریتره، پاکستان و عربستان می‌خواهد به عقیده این زندانیان احترام گذاشته و آنها را آزاد کنند".

همچنین در میان انتقادهای مداوم غرب از ریاض به دنبال قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی در سال ۲۰۱۸، هیئتی از "خبرنگاران بدون مرز" ضمن سفر به ریاض خواستار آزادی ۳۰ روزنامه‌نگار زندانی شدند.

در میان روزنامه‌نگاران بازداشتی رائف بدوی و صالح الشیحی، نویسنده روزنامه الوطن قرار دارد که پس از اتهام به فساد از سوی دادگاه سلطنتی در سال ۲۰۱۸ بازداشت شد.

هیئت خبرنگاران بدون مرز اعلام کرد، آزادی زندانیان مطبوعاتی جهت تسهیل در شرایط ریاض برای ریاست نشست "گروه ۲۰" در سال ۲۰۲۰ ضرورت دارد.

نظرات بینندگان