arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۸

پارلمان انگلیس: تحریم هواوی به امنیت شبکه اینترنت کشور آسیب می زند.

پارلمان انگلیس اعلام کرد که قطع همکاری با هواوی به استانداردهای امنیتی شبکه‌های 5G این کشور آسیب می زند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پارلمان انگلیس: تحریم هواوی به امنیت شبکه اینترنت کشور آسیب می زند.به گزارش روز جمعه بلومبرگ ،  کمیته امور اطلاعاتی و امنیتی پارلمان انگلیس افزود : قطع همکاری با هواوی سبب می‌شود شبکه‌های 5G این کشور در برابر حملات ضعیف‌تر شوند. چرا که انگلیس در آن صورت ناچار می‌شود خدمات امنیتی را تنها از دو شرکت نوکیا و اریکسون دریافت کند.

این کمیته از دولت انگلیس خواسته که بسرعت درباره ادامه همکاری با شرکت چینی تصمیم گیری کند.

این کمیته در گزارشی که در روز جمعه منتشر شد ، اعلام کرد که حذف هواوی موجب وابستگی بیش از حد انگلیس به نوکیا و اریکسون و کاهش رقابت و در نهایت انعطاف پذیری کمتر و استانداردهای امنیتی پایین‌تر می‌شود.

هم اکنون انگلیس در حال تحقیقاتی درباره هواوی است.

این در حالیست که پیشتر مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که شرکت چینی مخابراتی و ارتباطی «هواوی» هیچ گامی برای رفع نقاط ضعف و حفره‌های امنیتی برنداشته و همچنان تهدیدی علیه امنیت ملی انگلیس به شمار می‌رود.

با اینحال اکنون اپراتورهای تلفن همراه در انگلیس مشغول بررسی و تطبیق فناوری‌های شرکت هواوی با اینترنت نسل پنجم هستند. آنها هشدار داده‌اند اگر دولت انگلیس این شرکت را تحریم کند، از سایر کشورهای رقیب در منطقه عقب خواهند افتاد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یکسال اخیر تقابل تجاری بزرگی علیه چین به راه انداخته که دامنه آن همچنان در حال گسترش است و در این میان اروپاییان را هم به عنوان شرکای خود در ناتو تحت فشار قرار داده است.

وی پس از اعمال چند باره تعرفه‌های مختلف بر میلیاردها دلار کالاهای وارداتی از چین آن هم با توجیه سود یکطرفه پکن از صادرات به آمریکا و زیان تولیدکنندگان ایالات متحده، به سراغ غول اینترنتی و مخابراتی چین یعنی هوآوی رفت تا از گسترش حضور آن در عرصه فناوری جهان جلوگیری کند.
رئیس جمهوری آمریکا این بار به بهانه جاسوسی شرکت مخابراتی هواوی از کاربرانش، ضمن بستن بازارهای آمریکا روی محصولات و خدمات این شرکت چینی، از متحدان خود بویژه اروپا خواست واشنگتن را در این تحریم هوآوی همراهی کنند.

تقابل دو کشور به سمتی پیش رفت که کانادا به درخواست مقام‌های قضائی آمریکا «وان ژو منگ» دختر رئیس شرکت هوآوی را که مدیریت مالی ارشد این شرکت چینی را برعهده دارد، دستگیر کرد.
اتهام دیگر امریکا به هوآوی ، نقض بالقوه تحریم‌ها علیه ایران است اما این شرکت و دولت چین این اتهامات را رد کرده و فشارهای واشنگتن را بهانه‌ای برای جلوگیری از حضور گسترده چین در عرصه فناوری جهانی می‌دانند.
واکنش اروپا در مقابل درخواست ها برای تحریم تجهیزات مخابراتی G5 شرکت هواوی ضد و نقیض بوده است؛ برخی از دولت های اروپایی مشکلی با اتهامات جاسوسی این شرکت ندارند و برخی دیگر از تحریم این شرکت بزرگ چینی حمایت کرده اند.
انگلیس همراهی بیشتری با خواست واشنگتن صورت داد و هم اکنون لندن در حال تحقیقاتی درباره هواوی است. اما هواوی در میان کاربران و شرکت های خصوصی و حتی پارلمان انگلیس طرفدارانی دارد و آنان گمان می کنند همکاری با این غول تکنولوژی، شبکه اینترنت در انگلیس را توسعه می دهد.

نظرات بینندگان