arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ایران یک نفتکش انگلیسی را توقیف کرد / ادعای ترامپ در مورد سرنگونی پهپاد ایرانی چگونه رد شد؟ / فرمانده ناجا: بدحجابی در برخی برنامه‌های تلویزیونی از خیابان بدتر است / پالس سعودی به ایران؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ایران یک نفتکش انگلیسی را توقیف کرد / ادعای ترامپ در مورد سرنگونی پهپاد ایرانی چگونه رد شد؟ / فرمانده ناجا: بدحجابی در برخی برنامه‌های تلویزیونی از خیابان بدتر است

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سپاه: یک نفتکش انگلیسی را توقیف کردیم / تایید توقیف نشدن نفتکش دوم انگلیس --- عصر دیروز (جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد. در همین حال، اخباری مبنی بر توقیف نفتکش دیگری توسط ایران منتشر شد که نهایتا تکذیب شد.

انتشار فیلم رصد ناو «باکسر» توسط پهپاد نیروی هوافضای سپاه / ادعای ترامپ رسماً تکذیب شد ---- روابط عمومی سپاه در اطلاعیه خود آورده بود "این تصاویر نشان خواهد داد پهپاد نیروی هوافضای سپاه پیش از ورود ناوچه آمریکایی به تنگه هرمز در حال اجرای ماموریت جاری خود در منطقه بوده و از جمله تصاویر مربوط به رصد و مراقبت از ناوچه مذکور را نیز قبل و حتی بعد از زمان مورد ادعای آمریکایی‌ها به ایستگاه خود ارسال و سالم به پایگاه خود بازگشته است."

پومپئو: ترامپ آماده است بدون هیچ شرطی با مقام‌های ایران دیدار کند --- مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شده پهپاد ایران در تنگه هرمز توسط نیروهای آمریکایی سرنگون شده است. پومپئو که به بوئنوس آیرس سفر کرده گفته است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا آماده است بدون هیچ شرطی با ایرانیان دیدار کند.

احتمالا درباره عمره با مقامات سعودی مذاکره کنیم --- علی‌رضا رشیدیان،‌ رئیس سازمان حج و زیارت ایران که در عربستان به سر می‌برد از احتمال گفت وگو با مقامات سعودی درباره از سرگیری "سفر عمره" خبر داد.

نیروی دریای آمریکا: یک ملوان ناو هواپیمابر آبراهام لینکن در دریای عرب گمشده --- ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، از گم شدن یک ملوان ناو هواپیمابر آبراهام لینکن در دریای عرب، در شمال اقیانوس هند خبر داد. دریای عرب در شمال اقیانوس هند قرار دارد و از طریق دریای عمان به خلیج فارس راه دارد.

دادگاه جبل الطارق حکم توقیف نفتکش ایران را تمدید کرد --- دادگاه عالی جبل الطارق دیروز حکم توقیف نفتکش گریس ۱ را به اتهام انتقال نفت به سوریه برای ۳۰روز دیگر تمدید کرد. نفتکش گریس ۱ حاوی دو میلیون و صد هزار بشکه نفت خام بوده است و دو هفته پیش به وسیله نیروی دریایی بریتانیا و پلیس جبل الطارق در آبهای جبل الطارق توقیف شد.

فرمانده ناجا: بدحجابی در برخی برنامه‌های تلویزیونی از خیابان بدتر است --- سردار اشتری گفت: مبنای کار ناجا، همواره قانون بوده و هست و برخورد با پدیده بدحجابی نیز برخورد با بی قانونی محسوب می‌شود. وی اضافه کرد: متأسفانه در برخی بیمارستان‌ها، بانک‌ها و حتی برنامه‌های تلویزیونی، بدحجابی‌ها به مراتب بدتر از افرادی است که پلیس در خیابان ها با آنها برخورد می کند.

صدیقی: بهم ریختن امنیت جامعه با ربا یا شورش، محاربه با خداست --- حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی روز جمعه در مراسم دعای ندبه در محل حسینیه عاشقان ثارالله شهر زنجان با با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم از ۲ گروه به عنوان محارب نام برده است، افزود: کسانی که امنیت جامعه را بهم می‌ریزند و علیه کشور اسلحه بدست می‌گیرد محارب هستند. وی با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای بدون توجه به محاربه بودن کارشان، ربا می‌خورند و مشکل درست می‌کنند، افزود: خداوند پاداش کسانی که با خودش معامله کنند را هزاران برابر می‌دهد. امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم پرهیز از بازی‌های سیاسی در کشور، گفت: دشمن می‌خواهد با بازی‌های سیاسی جامعه و به خصوص نسل جوان را به لجن مادیت بکشاند.

پالس سعودی به ایران؟ --- سفیر عربستان در سازمان ملل گفت که تماس هایی با تهران از طریق اجلاس کنفرانس سران کشورهای اسلامی در مکه مکرمه که ماه ژوئن گذشته برگزار شد، صورت گرفته است. نماینده دائم عربستان توضیح بیشتری در این باره نداد. وی با بیان اینکه کشورش آمادگی دیپلماتیک برای تعامل با ایران را دارد، گفت: این موضوع نیازمند زمینه‌های مشترک است.

نظرات بینندگان