arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۸

نمونه «DNA» باعث آزادی  متهم به قتل  پس از 2 دهه حضور در زندان شد  

یکی از پرونده های عجیب ایالات متحده که حدود 2 دهه برای حل شدن زمان صرف کرده است، بالاخره حل شد و البته متهم این پرونده نیز تغییر کرد. این موضوع را می توان یکی از عجیب ترین پرونده های ایالات متحده دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از پرونده های عجیب ایالات متحده که حدود 2 دهه برای حل شدن زمان صرف کرده است، بالاخره حل شد و البته متهم این پرونده نیز تغییر کرد. این موضوع را می توان یکی از عجیب ترین پرونده های ایالات متحده دانست.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، پرونده های مجهول یا پرونده هایی که متهم پس از اعتراف اولیه مجددا مدعی بیگناهی خود می شود اغلب پر دردسر محسوب می شوند. پرونده قتل و تجاوز در سال 1998 نیز یکی از همین پرونده های پر حاشیه بود که بالاخره مختومه شد.

کریستوفر تپپ در سال 1998 به اتهام  تجاوز و قتل جوانی به نام انجیل دوج محکوم شد . این اتفاق در شرایطی رخ داد که نمونه DNA او با نمونه های موجود در صحنه جرم تطابق نداشت. اما مجرم با ذکر اطلاعاتی که به نظر واقعی می رسیدند، اعلام کرد که او این کار را کرده است. اما با گذشت مدتی از این اعتراف و محاکمه، تیپ اعلام کرد که بیگناه است.

اکنون چندین دهه پس از اعلام بی گناهی از سوی وی و با وجود مدتی طولانی که در زندان گذراند، مشخص شده که وی حقیقت را می گفته و واقعا بیگناه است. این موضوع با کمک ازمایش های ژنتیک جدید مشخص شده و مجرم واقعی نیز پس از بیست سال اعتراف کرده است.

پرونده مربوط به 13 ژوئن 1996 بود. یعنی زمانی که دوج یک جوان18 ساله بود و در آپارتمان خود در  آیداهو فالز مورد تجاوز قرار گرفت و کشته شد.اسپرم و مویی که از صحنه جمع آوری شده بود نشان داد که تیپ بیگناه است اما او ابتدا اعتراف به قتل کرده بود. پلیس نیز با استناد به جزئیات دقیقی که وی اعلام کرد او را گناهکار تشخیص داد.

هیئت منصفه نیز حدس زدند احتمالا این کار به شکل گروهی رخ داده و تیپ تنها فردی بوده که اعتراف می کند. اما در سال 2001، تپپ ادعا کرد که اعتراف او تحت فشار بازپرسان رخ داده و بی گناه است. اکنون پس از گذشت 20 سال، برایان لی، که مدتی همسایه مقتول بوده اعتراف به قتل کرده و نمونه های DNA وی نیز با قاتل تطابق دارد.

برچسب ها: خواندنی ها
نظرات بینندگان