arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۸
معاون‌ امور صنایع وزیر صنعت، معدن وتجارت:

تولید 301 گامی در جهت خودروساز شدن است

۱۳۰ برنامه عمق ساخت داخل در صنعت قطعه سازی در دستور وزارت صمت قرار دارد که طبق برآوردهای صورت گرفته حدود ۶۸ برنامه از این تعداد در سال جاری قابلیت اجرایی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون امور صنایع وزیر صمت گفت: طراحی و تولید خودرو 301 گامی در جهت خودکفایی است که با همکاری قطعه سازان و شرکت های دانش بنیان صورت گرفته است و باید به ایران خودرویی ها دستمریزاد گفت.
 
به گزارش ایکوپرس، فرشاد مقیمی تلاش های ساپکو در اجرای پروژه بومی سازی قطعات و کاهش ارزبری را قابل تقدیر دانست و افزود: در دوران تحریم قابلیت، خلاقیت ها و نوآوری  زنجیره تامین ایران خودرو لمس می شود.

وی در زمینه تولید ۳۰۱ اظهار کرد: تولید این خودرو و مهمتر از آن بومی سازی قطعات در شرایط تحریم کار بسیار بزرگی است که به جهادگران خطوط تولید ایران خودرو دستمریزاد می گویم.

وی افزود : نمایش دستاوردهای زنجیره تامین ایران خودرو به خوبی نشان می دهد که این شرکت گام های بسیار خوبی در بومی سازی قطعات در شرایط تحریم برداشته است .

مقیمی افزود: امیدواریم با ادامه روند داخلی سازی در آینده نزدیک در رده خودسازان خوب دنیا قرارگیریم .

وی تاکید کرد: ۱۳۰ برنامه عمق ساخت داخل در صنعت قطعه سازی در دستور وزارت صمت قرار دارد که طبق برآوردهای صورت گرفته حدود ۶۸ برنامه از این تعداد در سال جاری قابلیت اجرایی دارد.

منصور منصوری مدیر عامل ساپکو نیز گزارشی از روند داخلی سازی قطعات پژو ۳۰۱ و انعقاد قرارداد جهت ساخت داخلی قطعات پیشرفته خودرو ارایه کرد.

وی در زمینه پروژه های خودکفایی ساپکو گفت: پروژه های خودکفایی ۳۱۲قطعه از قطعات خودروهای تولیدی جاری با هدف کاهش نیاز ارزی به میزان ۲۴۰ میلیون یورو تا پایان سال۹۹ انجام می شود.
نظرات بینندگان