arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۳۰ تير ۱۳۹۸

کره جنوبی: رزمایش مشترک با آمریکا طبق برنامه انجام می شود

یک مقام عالیرتبه کره جنوبی اعلام کرد، رزمایش مشترک این کشور و آمریکا در ماه آینده(اوت)، طبق برنامه ریزی انجام شده برگزار می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مقام عالیرتبه کره جنوبی اعلام کرد، رزمایش مشترک این کشور و آمریکا در ماه آینده(اوت)، طبق برنامه ریزی انجام شده برگزار می شود.

رسانه های محلی گزارش دادند"چویی جونگ کان"، مشاور برنامه ریزی صلح "مون جائه این"، رئیس جمهوری کره جنوبی، ضمن رد اظهارات کره جنوبی مبنی بر نقض توافقنامه سنگاپور در صورت اجرای این رزمایش، گفت، ماهیت این رزمایش، تهاجمی نیست و هدف آن، تحکیم ائتلف دو کشور است.

کره شمالی اعلام کرد، برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در ماه اوت مغایر با روح توافق حاصله بین "دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون" در سنگاپور است و در صورت برگزاری آن، پیونگ یانگ ممکن است آزمایش هسته ای و موشکی خود را ازسربگیرد.

"مایک پمپئو"، وزیر خارجه امریکا نیز در پاسخ به اظهارات کره شمالی گفت، تا آنجا که من می دانم ترامپ قولی درباره توقف رزمایش ماه آینده به کیم نداده است.

ترامپ و کیم برای اولین بار در سنگاپور دیدار کردند و حاصل مذاکرات آنها، توافقنامه ای مبهم در رابطه با خلع سلاح هسته ای کره شمالی در ازای لغو تحریم های آمریکا بود.

نشست دوم این دو در هانوی به نتیجه ای نرسید و موج توقف مذاکرات کاری تیم های مذاکره کننده دو طرف از فویه تاکنون شد.

ترامپ و کیم اواخر ماه میلادی گذشته (ژوئن) برای سومین بار در منطقه مرزی غیرنظامی دو کره دیدار و با ازسرگیری مذاکرات دو کشور موافقت کردند.

با وجود وعده پمپئو مبنی بر انجام مذاکرات در ماه جاری میلادی (ژوئیه)، مذاکرات کاری دو کشور هنوز ازسرگرفته نشده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان