arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۳۰ تير ۱۳۹۸

خبر‌های مهم‌ برای ارز دیجیتال؛ قیمت برق مصرفی برای استخراج ارز مجازی

«عبدالناصر همتی»،رییس کل بانک مرکزی درباره آخرین وضعیت استفاده از ارز دیجیتال در کشور گفت: سازوکار تولید ارز دیجیتال در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شده و در دستورکار دولت قرار گرفته است.معاون وزیر نیرو گفت: برای ارز مجازی نرخ صادراتی در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب و مطرح شده و در انتظار تصویب هیات دولت است. البته نرخ صادراتی بنا به پارامترهای مختلفی از جمله قیمت سوخت در خلیج فارس متفاوت است اما تغییرات آن بالا نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

«عبدالناصر همتی»،رییس کل بانک مرکزی درباره آخرین وضعیت استفاده از ارز دیجیتال در کشور گفت: سازوکار تولید ارز دیجیتال در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شده و در دستورکار دولت قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، همایون حائری همچنین با اشاره به موضوع استخراج ارز مجازی و بیت‌کوین در کشور گفت: آن چیزی که برای وزارت نیرو مهم است، بحث قیمت استخراج ارز مجازی است. دستگاه‌های ماینر انرژی زیادی مصرف می‌کنند و استهلاک بالایی دارند.

وی ادامه داد: برای ارز مجازی نرخ صادراتی در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب و مطرح شده و در انتظار تصویب هیات دولت است. البته نرخ صادراتی بنا به پارامترهای مختلفی از جمله قیمت سوخت در خلیج فارس متفاوت است اما تغییرات آن بالا نیست.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر این‌که هر فردی که می‌خواهد از دستگاه‌های استخراج ارز مجازی استفاده کند، باید مجوز بگیرد، گفت: هر فعالی که مجوز نداشته باشد، برقی که مصرف می‌کند، غیرمجاز است.

نظرات بینندگان