arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۳ - ۳۱ تير ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / سردار حاجی زاده: دروغ ترامپ آنقدر بزرگ بود که اول ما هم باور کردیم پهپادمان را ساقط کرده‌اند / ابراز نگرانی حسین علیزاده از برنامه‌ ی «عصر جدید»؟ / مستند شناسایی و دستگیری جاسوسان آمریکایی امروز پخش می‌شود / پلیس امنیت اخلاقی، اجتماعی و ارزشی تشکیل می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نیروگاه بوشهر باعث شده 'یازده میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی شود' --- علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: "نیروگاه بوشهر هفت میلیارد کیلووات ساعت برق تولید می‌کند و اگر عملکرد نیروگاه را بر اساس نرخ برق صادراتی یا بر اساس نفت ذخیره شده ارزیابی کنیم، این نیروگاه معادل ۱۱ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی می‌کند و ارزش‌افزوده ایجاد شده توسط نیروگاه بوشهر حدود هفتصد میلیون دلار است اما بر اساس تکلیفی که دولت به عهده ما گذاشته، به جای تولید هفت هزار میلیارد تومان ارزش‌افزوده، ۳۵۰ میلیارد تومان ارزش‌افزوده می‌دهیم."

فرمانده هوا-فضای سپاه: دروغ ترامپ آنقدر بزرگ بود که اول ما هم باور کردیم پهپادمان را ساقط کرده‌اند --- سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوا-فضای سپاه درباره ادعای آمریکا مبنی بر سرنگون کردن پهپاد ایرانی گفت: "دروغ بزرگی که ترامپ گفت، آنقدر بزرگ بود که خودمان نیز اول باور کردیم که توانسته اند یک پهپاد ما را ساقط کنند."

ممنوعیت برای نامزدی دوتابعیتی‌ها در انتخابات مجلس --- کمیسیون "امور داخلی کشور و شوراها" در مجلس، روز یکشنبه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن شهروندان دوتابعیتی، یا ایرانی‌هایی که اجازه اقامت دائم یک کشور خارجی را داشته باشند اجازه نخواهند داشت در انتخابات مجلس نامزد شوند.

'سازوکار استخراج ارز دیجیتال در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد' --- به گفته عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، ساز و کار چگونگی استخراج ارز دیجیتال در ایران در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده و به زودی در هیات دولت نیز بررسی می‌شود.

ابراز نگرانی حسین علیزاده از برنامه‌ ی «عصر جدید» --- حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده سرشناس با انتقاد از برنامه‌های استعدادیابی تلویزیون، درباره حضور کودکان با استعداد در تلویزیون ابراز نگرانی کرد. علیزاده که به عنوان داور جشنواره موسیقی جوان در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره سخن می‌گفت، مساله حضور کودکان با استعداد در تلویزیون را یک مساله جدید خواند و گفت: "شرایطی خواهیم گذاشت که آیا یک بچه از لحاظ فکری به سن بلوغ رسیده است که برای شرکت در برنامه تلویزیونی تصمیم بگیرد یا نه. به نظرم جشنواره با این موضوع جدید باید برخورد جدیدی داشته باشد." وی افزود: "والدین می‌توانند مخرب عمل کنند و این می‌تواند به ضرر آن بچه باشد."

وزیر دفاع بریتانیا: برای مساله نفتکش در حال بررسی مجموعه‌ای از گزینه‌ها هستیم --- وزیر دفاع بریتانیا با رد اینکه دولت این کشور به مساله توقیف نفتکش توسط ایران به اندازه کافی توجه نکرده گفت که بریتانیا در حال بررسی مجموعه‌ای از گزینه‌ها برای حل مشکل است. توبایس الوود در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی اسکای گفت ممکن نیست که تک‌تک کشتی‌های تجاری، با یک کشتی نظامی همراه شوند.

باید برای برخورد با دهه‌های ساختگی فکری اساسی کرد --- حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که اجرای برنامه‌های شاد در اعیاد مذهبی هیچ تضادی با عزاداری‌ها ندارد، بیان داشت: در حالی که دشمن دائما در حال تبلیغ علیه مراسم‌های مذهبی در اسلام است، ایجاد دهه‌های ساختگی که هیچ دلیل شرعی و نشانه‌ای در اسلام ندارد، کاری است که باید نسبت به برخورد با آن فکری اساسی کرد.

مستند شناسایی و دستگیری جاسوسان آمریکایی امروز پخش می‌شود --- حجت‌الاسلام والمسلمین علوی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: جزئیات شناسایی و دستگیری این جاسوسان امریکایی (امروز دوشنبه) از طریق مستندی که تهیه شده است به اطلاع مردم می رسد.

پلیس امنیت اخلاقی، اجتماعی و ارزشی تشکیل می‌شود --- رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی از راه‌اندازی پلیس امنیت اخلاقی، اجتماعی و ارزشی در آینده خبر داد و گفت: یکی از مطالبات مردم از پلیس، برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی است.

ادعای MI6: روسیه سیستم جی‌پی‌اس نفتکش انگلیسی را دستکاری کرده تا با ورود به آبهای ایران توسط سپاه توقیف شود! ---در حالی که تنش‌ها بین ایران و انگلیس بر سر توقیف تانکر نفت بریتانیایی به خاطر تخلفات دریانوردی، بالا گرفته است، امروز رسانه‌های انگلیسی گزارش داده اند که MI۶ پیرامون احتمال دست داشتن تکنولوژی روسی در تغییر مسیر تانکر نفت تفحص کرده اس

انگلیس از ایران به شورای امنیت شکایت کرد --- نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد توقیف یک فروند نفتکش این کشور در منطقه خلیج فارس را در نامه ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل اطلاع داد. در این نامه ادعا شده است کشتی انگلیس به صورت قانونی در آب های بین المللی در حال حرکت بوده و طبق مقررات بین المللی نبایستی مانعی برای آن ایجاد می شد.

نظرات بینندگان