arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۸

پکن: اجرای کامل برجام تنها راه موثر برای تنش زدایی است

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی درباره تشکیل کمیسیون مشترک برجام تا چند روز آینده و حضور کشورش گفت که پکن فعالانه اعزام هیاتی به وین در هفته آینده و برای بحث در مورد موضوع هسته‌ای ایران را در نظر خواهد گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزارت خارجه چین بر اجرای کامل برجام جهت کاهش تنش‌های پیش آمده در خلیج فارس تاکید کرد.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی هفتگی خود بر لزوم اجرای کامل برجام جهت کاستن از تنش‌های موجود در منطقه تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «گنگ شوانگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در نشست مطبوعاتی درباره تشکیل کمیسیون مشترک برجام تا چند روز آینده و حضور کشورش اظهار داشت که پکن فعالانه اعزام هیاتی به وین در هفته آینده و برای بحث در مورد موضوع هسته‌ای ایران را در نظر خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، قرار است کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی کشورها و با هدف بررسی وضعیت توافق هسته‌ای، در شهر وین اتریش برگزار شود.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته پیش در این باره گفت که در نشست آتی کمیسیون برجام در مورد راه‌های تسهیل این توافق از جمله در زمینه خروج اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین ایران، صحبت می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت خارجه چین افزود که پکن در ارتباط نزدیک با دیگر طرف‌های درگیر درباره این نشست است.

این دیپلمات چینی در خاتمه اظهار داشت: «چین بارها و بارها تاکید کرده که تضمین اجرای کامل توافق هسته‌ای تنها راه موثر برای حل و فصل این مسئله و کاهش تنش است.»

بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام، چین، آلمان، فرانسه، روسیه و اتحادیه اروپا سعی در حفظ برجام کرده‌اند. دولت آمریکا نیز چین و نهادهای دیگر این کشور را به دلیل همکاری با ایران تحریم کرده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته تحریم‌های تازه‌ای را علیه چند شرکت ایرانی و چینی، اعمال کرد. واشنگتن این افراد و شرکت‌ها را به همکاری با برنامه هسته‌ای ایران متهم کرده است.

نظرات بینندگان