arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / «حداقل ۱۰ میلیون انقلابی در کشور داریم» / وزیر خارجه عمان در راه تهران / مایک پومپئو: بریتانیا باید خود مراقب کشتی‌هایش باشد / مزدک میرزایی به شبکه ایران اینترنشنال ملحق شد؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مزدک میرزایی به شبکه ایران اینترنشنال ملحق شد؟! --- ادعای تازه‌ای از پیوستن یک مجری معروف به شبکه‌ای ماهواره‌ای نقل محافل خبری شده؛ هرچند این بار پای عادل فردوسی‌پور در میان نیست، اما ادعای مذکور فاصله زیادی با واقعیت ندارد. محمد تقوی سرمربی پیشین تراکتورسازی تبریز و کارشناس شبکه‌ ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی که در لندن زندگی می کند، گفته مزدک میرزایی حتی از ساختمان شبکه ایران اینترنشال هم دیدار داشته است.

'اگر ایران تضمین بدهد که به سوریه نفت ندهد، نفتکش گریس یک را آزاد می‌کنیم' --- جرمی هانت، وزیرخارجه بریتانیا درباره شرایط رفع توقیف گریس یک گفت: 'با تمام اختلاف‌نظرهایی که با جمهوری اسلامی داریم اما اگر بتوانیم از مقامات ایرانی تضمین بگیریم که دیگر به سوریه، نفت ندهند، بلافاصله نفتکش گریس یک را آزاد می‌کنیم.'

'پدیده ماشین خوابی در تهران' --- محسن پور سید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت که در حال حاضر در تهران با "پدیده ماشین خوابی" رو به رو هستند.  او توضیح داد: "ما جوانانی را می‌بینیم که با کمک یکدیگر ماشین خریده و محلاتی را به عنوان پاتوق در نظر گرفته و ماشین خوابی می‌کنند. اینها جوانان شهرهای دیگری هستند که به دلیل نبود شغل به تهران می‌ْآیند و می‌بینیم که محلات تهران بین آنها تقسیم شده است و بچه‌های یک استان در یک محله و استان‌های دیگر در محلات دیگر جمع می‌شوند و در خودروهایشان می‌خوابند."

ربیعی: ادعای ترامپ درباره زدن پهپاد ایران من را به یاد دیالوگ مشهور فیلم قیصر انداخت --- علی ربیعی سخنگوی دولت گفت: "وقتی ادعای آمریکا درباره زدن پهپاد مطرح شد، من بی‌اختیار یاد فیلم خوب قیصر افتادم.  یک دیالوگ بسیار خوبی در این فیلم هست که در قهوه‌خانه یک نفر می‌گوید "هیچی من بودم حاجی نصرت، رضا پونصد، علی فرصت، آره و اینا خیلی بودیم، کریم آقامونم بود" می‌گوید که "حالا ما به همه گفتیم زدیم، شما بگید زده، آره خوبیت نداره".

مایک پومپئو: بریتانیا باید خود مراقب کشتی‌هایش باشد --- مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه خبری محافظه‌کار فاکس نیوز گفت که "مسئولیت حفاظت از کشتی‌های بریتانیایی به عهده بریتانیاست و نه ایالات متحده آمریکا."

وزیر خارجه عمان 'راهی تهران می‌شود' ---  بن علوی قرار است شنبه هفته آینده به تهران سفر کند و به گزارش وزارت خارجه عمان گفت و گو درباره تحولات منطقه موضوع سفر او عنوان شده است.

پایان رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد: ' رای در مهلت قانونی صادر می‌شود' --- در پایان سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد، قاضی کشکولی ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرده است. در پایان جلسه دادگاه، قاضی گفت: "در مهلت قانونی حکم صادر می‌شود."

یوکیا آمانو درگذشت --- یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در سن ۷۲ سالگی درگذشت. او در این سمت جانشین محمد البرادعی شد. ظریف در توییتر خود نوشت که آقای آمانو از ابتدا از حامیان سرسخت برجام بوده است و افزود که امیدوار است که جانشین او هم همین راه را دنبال کند."

آیت الله مصباح یزدی: حداقل ۱۰ میلیون انقلابی در کشور داریم --- آیت الله مصباح یزدی گفت: ما در کشوری ۸۰ میلیونی زندگی می‌کنیم که حداقل ۱۰ میلیون انقلابی داریم؛ اگر بخواهیم با آنها ارتباط برقرار کنیم، باید چه کنیم؟  هر چند، یافتن و ارتباط با افراد همفکر، با فهم و درک عمیق و اراده قوی بسیار مطلوب است، اما نباید فکر کنیم که کار ما فقط همین است.

پیام مکتوب روحانی به مکرون --- عراقچی⁩، معاون سیاسی وزیر خارجه، به عنوان نماینده ویژه رییس‌جمهوری ایران عازم پاریس شد. او پیام مکتوب حسن روحانی⁩ را تسلیم ⁧امانوئل مکرون⁩، رییس‌جمهوری فرانسه، خواهد کرد.

آیت الله یزدی: طلبه و آخوند سکولار برای اسلام مضر است --- آیت الله محمد یزدی گفت: فرق زیادی است بین آن طلبه ای که زیر نظر یک استاد انقلابی تحصیل می کند با طلبه ای که زیر نظر کسی که از سیاست و توجه به امور جامعه دوری می کند؛ چنین طلبه ای و آخوندسکولاری اصلا مضر به حال اسلام است.

مطهری مخالفت عارف با جمع آوری امضا علیه دادگاه محمدرضا خاتمی را تایید کرد --- نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به توقف جمع آوری امضا برای اعتراض به روند دادگاه آقای خاتمی گفت: هفته گذشته آقای تابش در حال گردآوری امضا بودند که من هم امضا کرده بودم و ظاهراً حدود ۵۰ امضا هم جمع شد ولی گویا آقای عارف مخالفت کردند و کار متوقف شد.

ضربه ی سنگین به سیا --- وزارت اطلاعات: ۱۷ جاسوس سیا دستگیر شدند / این افراد در مراکز حساس به عنوان پیمانکار یا مشاور در حال فعالیت بوده‌اند / احکام آنها صادر شده؛ برخی از آنها اعدام می‌شوند

سفر ناگهانی نخست وزیر عراق به تهران --- عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق روز گذشته به تهران سفر کرد و با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار کرد. عراق چندین بار سعی در میانجی گری بین ایران و اعراب و کاهش تنش ها داشته است.

نظرات بینندگان