arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸

نماینده تهران خطاب به کریمی قدوسی: این دروغ بزرگ که رئیس جمهور تابعیت اسکاتلند دارد را شما و دوستانتان گفتید

رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: در جلسه کریمی قدوسی با معاونت ضدجاسوسی وزارت در حضور وزیر اطلاعات آقای قدوسی جلسه را به تنش کشاندند، اینکه رئیس جمهور تابعیت اسکاتلند دارد، به عنوان یک دروغ بزرگ شما و دوستان شما در تلویزیون مطرح کردید، آقای کواکبیان نقشی در این ماجرا نداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سوال من از رئیس قوه قضائیه این بود که اگر یک نفر نسبت دروغی مثل داشتن تابعیت اسکاتلندی را به او هم نسبت می داد، آیا دادستان سکوت می‌کرد؟

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا رحیمی نماینده تهران، در تذکر اصل هفتادوپنج به انتقادات از سوالش از وزیر دفاع درباره پخش فیلم دوتابعیتی ها در صحن مجلس اشاره کرد و گفت: یک تذکری روز گذشته آقای قاضی پور مطرح کردند که در آن صحبت‌های من تحریف شد و گفتند من به سپاه حمله کردم و سپاه را تضعیف کردم درحالی که این برداشت اشتباه است. من لازم می‌دانم اصل 75 دیروز را استفاده کنم و پس از آن درباره صحبت‌های اقای کریمی قدوسی توضیحی بدهم.

وی گفت: اولا سپاه نه تضعیف شدنی است نه کسی در مجلس مخالف سپاه است بلکه ما مخالف سیاست‌های دوگانه هستیم سپاه پاسداران همانطور که امام (ره) فرمود نور چشم کشور است، سپاه در حوزه دفاع و دفاع از آرمان‌های انقلاب کارنامه روشنی دارد و نیازی نیست که کسی با ادعای انقلابی‌گری، عده‌ای دیگر را سپر قرار دهند لذا من به هیچ وجه صحبت‌هایم در جهت تخریب سپاه نبود بلکه در جهت صیانت بخشی به سپاه بود اگر فیلم محرمانه‌ای در سازمان اطلاعات سپاه تهیه می‌شود این سپاه است که باید حساسیت داشته باشد و حتی اگر در صحن مطرح شد علیه نماینده شکایت کند.

رحیمی ادامه داد: شما یا نسبت به اطلاعات خودتان حساس هستید یا نیستید اگر اشکالی رخ داده و غفلتی صورت گرفته است جبران کنند. این نکته ای است که در جریان سوال دیروز مطرح شده بود و برخی من را متهم کردند. در این رابطه باید بگویم سوال من متوجه سپاه پاسداران و نقص قانون اساسی و آئین‌نامه داخلی مجلس است که به نماینده اجازه نمی‌دهد از سپاه، بانک مرکزی، صدا و سیما و ... سوال کند لذا مجبور است دستگاه متناظر آن را پیدا کند و از آنها سوال بپرسد.

نماینده تهران اظهار داشت: آقای امیر حاتمی توضیحاتی را از ان طرف گرفتند و اینجا ارائه کردند هرچند قانع کننده نبود اما چون به رای گذاشتن سوال را به مصلحت نمی‌دانستم این کار را انجام ندادم حال برخی رسانه‌ها خبری منتشر کردند که من قانع شدم در حالی که من هیچ‌گاه اعلام نکردم قانع شدم بلکه اعلام کردم به رای نمی‌گذارم واین کار را به مصلحت نمی‌دانم.
اما در خصوص کریمی قدوسی...

(در این لحظه کریمی قدوسی و قاضی پور شروع به فریاد زدن کردند که رحیمی به آنها گفت من تعجب می‌کنم از برخی همکاران که صحن مجلس را با جای دیگر اشتباه می‌گیرند)

وی در ادامه اظهار داشت: روز گذشته از آقای رئیسی، رئیس قوه قضائیه سوالی را در خصوص دو تابعیتی‌ها مطرح کردم، شما چرا ناراحت شده‌اید. شما که تحول را وارد قوه قضائیه کرده‌اید ظرفیت دادستان کل کشور را فعال کنید تا اگر در کشور یک نفر به رئیس قوه اعلام کرد تابعیت انگلیسی دارد و به دروغ این خبر را در سراسر کشور منتشر کردند، دادستان کل کشور بلافاصله ورود کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوال من از رئیس قوه قضائیه این بود که اگر یک نفر نسبت دروغ را به رئیس قوه قضائیه نیز می‌داد، آیا دادستان سکوت می‌کرد.

نماینده اصلاح طلب مجلس تصریح کرد: برخی تحریفات در خصوص جلسه کمیسیون امنیت ملی مطرح شد، لیست صد نفره دوتابعیتی‌ها توسط هیأت تحقیق و تفحص به ریاست آقای جواد کریمی قدوسی تهیه شد که 70 درصد این لیست توسط وزارت اطلاعات تکذیب شد، دستگاه‌های دیگر مانند وزارت نفت، جهاد کشاورزی، دانشگاه‌ها در کمال تعجب مانده بودند که این لیست از کجای نظام جمهوری اسلامی تهیه شده و به زور افراد را متهم به دوتابعیتی بودن می‌کنند.

رحیمی افزود: حتی در جلسه که آقای کریمی قدوسی گزارش آن را ارائه می‌کند با معاونت ضدجاسوسی وزارت در حضور وزیر اطلاعات آقای کریمی قدوسی جلسه را به تنش کشاندند، اینکه رئیس جمهور تابعیت اسکاتلند دارد، به عنوان یک دروغ بزرگ شما و دوستان شما در تلویزیون مطرح کردید، آقای کواکبیان نقشی در این ماجرا نداشت.

وی بیان کرد: روز گذشته از شبکه خاکستری نام بردم ، به همه دلسوزان نظام هشدار می‌دهم، خانواده‌ای نیست که در این کشور برای نظام هزینه نداده باشد، همه نمایندگان مجلس دلسوز و امین مردم هستند، شبکه خاکستری همان کندوی نفوذی است که آقای کریمی قدوسی به غلط آدرس آن را دادند و به اسم انقلابی‌گری قصد دارند فاتحه جمهوریت نظام را بخوانند، نفوذ را علاوه بر وزارت خارجه در صدا و سیما، در حوزه علمیه و سایر محل‌ها بررسی کنید و مشاهده کنید که در آنجا نیز نفوذی وجود دارد یا خیر.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از نمایندگان که غالباً از گروه پایداری نیز هستند علیه من به عنوان عضو هیأت رئیسه شکایت کردند که خلاف شئون هیأت رئیسه عمل کرده‌اند، من به عنوان عضو هیأت رئیسه سوال خود را مطرح نکردم، سال گذشته نیز از آقای مطهری و وکیلی به دلیل دیدار با آقای خاتمی شکایت کردید، شکایت شما رأی لازم را کسب نکرد. افتخار می‌کنم که نماینده تهران هست و عطشی برای هیأت رئیسه و مجلس ندارم.

نظرات بینندگان