arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸

توصیه جدی نماینده ولی فقیه به نیروهای سپاه: ورود به جناح بندی سیاسی حرام است

حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در تبیین رویکردهای سپاه در حوزه سیاسی و چرایی تلاش برخی برای هجمه به سپاه در این عرصه ، گفت: همانگونه که بارها گفته شده است سپاه پاسدار تمامیت انقلاب و دستاوردهای آن به ویژه در شرایط خطیر و تاریخی کنونی است، ما بصیرت سیاسی را در سپاه واجب و جناح پذیری سیاسی را حرام می دانیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: بصیرت سیاسی در سپاه واجب، اما جناح‌بندی سیاسی حرام است.

حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در بازدید از روابط عمومی کل سپاه در جمع مدیران و کارکنان این مجموعه ، با بیان اینکه ظهور انقلاب اسلامی ایران هیمنه پوشالی و ابرقدرتی نظام استکباری را در جهان فرو ریخت، گفت: آمریکایی ها بسیار تلاش کردند دنیا را آماده نظام نوین مورد نظر خود کنند تا با یک کدخدا اداره شود و همگان تحت سلطه و سیطره این کدخدا قرار گیرند؛ اما انقلاب اسلامی با گفتمان مبتنی بر مفاهیم و آموزه های برگرفته از اسلام ناب که مطابق با فطرت انسانی است، این معادلات را برهم زد.

حجت الاسلام حاجی صادقی سپاه را پاسدار و نگهبان انقلاب گفتمان ساز و الهام بخش اسلامی ایران توصیف و با بیان اینکه قداست‌زدایی از ارکان انقلاب و نظام اسلامی از اهداف دشمنان است، اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهادی انقلابی و ولایی که همواره صیانت از اسلام، انقلاب و برقراری امنیت و آرامش ملت ایران را سرلوحه پاسداری خود قرار داده، امروز مایه آرامش مردم و خار چشم و موجب عصبانیت دشمنان و بدخواهان ملت است.

وی افزود: از این رو حفظ قداست و منزلت اجتماعی سپاه که به فضل الهی با مجاهدت و جانفشانی ها در وضع مطلوبی قرار دارد، بسیار مهم و اساسی بوده و روابط عمومی سپاه با ایفای نقش موثر خود در عرصه اطلاع‌رسانی کارکردها و اقدامات، سهم مهمی در پاسداری از آن بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه بزرگ نمایی اقدامات کوچک جبهه باطل و کوچک نمایی توفیقات و دستاوردهای برجسته انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را از ابعاد مهم جنگ نرم دشمن برشمرد و اظهار کرد: برغم دستاوردها و توفیقات بی‌بدیل انقلاب اسلامی، دشمن با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای و جنگ روانی سعی در کم‌رنگ نشان دادن این موفقیت‌ها دارد، اما همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح فرموده اند، در این ۴۰ سال با وجود فراز و نشیب‌ها، توقف نداشته‌ایم و انقلاب اسلامی در مسیر پیش روندگی، پیشرفت و پیروزی است؛ به همین دلیل بخش مهمی از اقدامات و فعالیت‌های ما باید معطوف به نمایش برگ های زرین اقتدار، شکوه و عظمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران نزد افکار عمومی دنیا باشد.

وی مهم‌ترین محور فعالیت ها و رویکردهای اطلاع رسانی در سپاه را تطابق با منویات و فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) دانست و تصریح کرد: از جمله ترفندهای دشمن این است که ما را نسبت به گذشته ناکام، نسبت به وضعیت فعلی در حالت بحران و نسبت به آینده مأیوس کند، اما مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان الگوی امید آفرینی و روحیه بخشی در نظام اسلامی ما، گذشته را افتخارآمیز، وضعیت فعلی را در حال مقاومت و ایستادگی و آینده را سرشار از امید و موفقیت معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام حاجی صادقی بصیرت افزایی، امیدآفرینی و اثربخشی اقدامات با بهره گیری از ادبیات جذاب، تاثیرگذار و مخاطب پسند، به دور از هرگونه انفعال را از دیگر محورهای سیاست ها و رویکردهای اطلاع رسانی سپاه عنوان و با اشاره به ضرورت تمسک به آموزه‌های اهل بیت (علیهم السلام) در انجام اقدامات اطلاع رسانی سپاه خاطرنشان کرد:یکی از راهبردهای مهم و درس آموز در سیره ائمه اطهار (ع) بهره‌گیری از راهبرد تبدیل تهدید به فرصت بود که مطالعه و بکارگیری آن ازجمله در حوزه تبلیغ، اطلاع رسانی و آگاه سازی با به کارگیری مهارت های لازم بایستی نصب العین روابط عمومی سپاه بلکه روابط عمومی سایر دستگاه ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از راهبرد تبدیل تهدید به فرصت که در شرایط امروز و پس از خباثت هیات حاکمه آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان های تروریستی! و عملیاتی کردن جنگ روانی و هجمه های رسانه ای سنگین علیه این نهاد انقلابی، مردمی و مقتدر، از اهمیت مضاعف برخوردار شده است و ایجاب می‌کند روابط عمومی سپاه با ارتقای ظرفیت ها و مهارت های موجود خود در حوزه تولیدات رسانه‌ای، دستاوردها، توانمندی‌ها و حقیقت ناب و اقتدار آمیز سپاه را بیش از پیش در معرض افکار عمومی داخل و خارج کشور قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: برجسته‌سازی رویکردها و کارکردهای سپاه در حوزه های مختلف دفاعی، امنیتی و نیز سازندگی، مردم یاری و محرومیت زدایی و سایر عرصه‌ها می‌تواند با خنثی سازی ترفندهای دشمن، منزلت و پایگاه اجتماعی سپاه را از هرگونه گزند و آسیب مصون دارد.

حجت الاسلام حاجی صادقی در بخش دیگری از سخنان خود در تبیین رویکردهای سپاه در حوزه سیاسی و چرایی تلاش برخی برای هجمه به سپاه در این عرصه ، گفت: همانگونه که بارها گفته شده است سپاه پاسدار تمامیت انقلاب و دستاوردهای آن به ویژه در شرایط خطیر و تاریخی کنونی است، ما بصیرت سیاسی را در سپاه واجب و جناح پذیری سیاسی را حرام می دانیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: سپاه به هیچ عنوان در حوزه مسائل متعارف سیاسی، مصداقی ورود پیدا نمی‌کند، اما بصیرت افزایی سیاسی با هدف ناکام گذاردن توطئه ها و ترفندهای دشمنان را با جدیت دنبال می‌کند.

حجت الاسلام حاجی صادقی با تاکید بر اینکه" روابط عمومی سپاه تنها مرجع رسمی مجاز برای اعلام مواضع و انتشار اخبار مربوط به عملکرد، دستاوردها و توانمندی های سازمان در عرصه های مختلف است" گفت: خدای بزرگ را شاکریم که امروز سه حوزه فرماندهی ، نمایندگی ولی فقیه و حفاظت اطلاعات سپاه این باور را دارند که روابط عمومی این نهاد بر اساس وظایف ذاتی از قابلیت ها و تجارب حرفه ای برای انجام این رسالت خطیر برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان، اطلاع رسانی به هنگام، سریع، دقیق، اطمینان بخش و به دور از هرگونه غلو را از وجوه برجسته اقدامات روابط عمومی سپاه برشمرد و با قدردانی از همت و تلاش های تاثیرگذار مسئول و آحاد مدیران و کارکنان آن ، اظهار کرد: بحمدالله امروز روابط عمومی کل سپاه در حفظ و ارتقای منزلت اجتماعی این نهاد انقلابی و مردمی از جایگاه و نقش محوری برخوردار بوده و مقبولیت و مرجعیت درون سازمانی و برون سازمانی آن بویژه نزد جامعه رسانه ای و افکار عمومی، این مسئولیت را سنگین تر کرده است.

در ابتدای این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه گزارشی از وضعیت و روند اقدامات، فعالیت‌ها و ماموریت‌های روابط عمومی کل سپاه ارائه کرد.

نظرات بینندگان