arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۲ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸

فرمانده سپاه: نیروی دریایی سپاه بر آب های کشور حاکمیت کامل دارد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت که با اقتدار و صلابت بر دریاها و آب های کشور حاکمیت کامل داریم و اجازه تجاوز به دشمنان نمی دهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده سپاه: نیروی دریایی سپاه بر آب های کشور حاکمیت کامل دارددریادار علیرضا تنگسیری عصر سه شنبه در مراسم رویداد چالش و نوآوری «طراحی دستگاه حفاظت خوردگی جریان تزریقی در شناورها» در دانشگاه آزاد اسلامی شهرری اظهار داشت: کشور ایران دارای دریاهای متعددی در جنوب با ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر و شمال یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر ساحل است که این موضوع بیانگر اهمیت توجه به مرزهای آبی است.

وی تصریح کرد: در طی سال‌های متمادی بیگانگان از جمله پرتغالی‌ها، انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها دریاهای کشورمان را مورد هجوم و مستعمره خود قرار داده و ظلم‌های بسیاری را در خلیج فارس روا داشتند.

 دریادار تنگسیری با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه با ۳۲ دانشگاه در ارتباط است، افزود: بسترهای لازم برای کار و فعالیت نخبگان در نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است.

وی یادآور شد: علم نظری به تنهایی پاسخگوی نیازها نبوده و علم نظری به همراه علم عملی مشکل گشا است و تمامی موانع و مشکلات را حل می‌کند که این علم باید به چالش های نیروی دریایی کمک کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: آمریکا و انگلیس به کشورهای حاشیه خلیج فارس اجازه حرف زدن نمی‌دهند، اما کشور ایران دارای اقتدار بوده و کسی جرأت دخالت در امور آن را ندارد.

وی اضافه کرد: نیروی دریایی سپاه دارای اقتدار، صلابت و حاکمیت کامل بر آب‌های کشور است و بر روی آنها نظارت کامل دارد و اجازه تجاوز به هیچ کشوری را در بخش های تحت حاکمیت خود نمی دهد.

دریادار تنگسیری گفت: ایستادگی و عزت امروز ایران در تمامی عرصه‌ها مرهون امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی است چرا که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مقابل ۸۲ کشور ایستادند و اجازه اشغال حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمنان ندادند.

وی ایران خوردگی را یکی از معضلات دریاها مطرح کرد و گفت: سواحل جنوبی خلیج فارس دارای خوردگی بیشتری است و بر همین اساس استفاده از نخبگان در رفع این معضل امری ضروری به شمار می‌رود.

دریادار تنگسیری افزود: در دریاها از سویی با دشمن فیزیکی و از طرفی با شرایط جوی در جنگ هستیم که این نیز معضلاتی را به همراه دارد.

نظرات بینندگان