arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸

اف بی آی: روسیه مصمم به مداخله در انتخابات آمریکاست

«کریستوفر ری» مدیر اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) روز سه شنبه اعلام کرد که به رغم تحریم روسیه و اتخاذ تمهیدات دیگر علیه این کشور، مسکو به مداخله در انتخابات های ایالات متحده مصمم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اف بی آی: روسیه مصمم به مداخله در انتخابات آمریکاست

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، ری در جریان جلسه استماع کمیته قضائی سنا گفت: روسیه قطعاً تصمیم به تلاش برای دخالت در انتخابات‌های ما را دارد.

ری درحالی در جلسه استماع این کمیته شهادت می‌داد که «رابرت مولر» بازپرس ویژه سابق قرار است فردا (چهارشنبه) در مقابل کنگرهدرخصوص تحقیقات دو ساله خود در مورد دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا شهادت دهد. ۹۱۰۹

سناتور «لیندسی گراهام» رئیس کمیته قضائی سنا در جلسه استماع مدیر اف بی آی پرسید: آیا اقدامات ما علیه روسیه، این کشور را به میزان کافی باز نداشته است؟ ری نیز در پاسخ به وی، این اقدامات را ناکافی داست.

مولر مارس ۲۰۱۹ بعد از دو سال، نتایج تحقیقات خود درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را اعلام کرد و یک ماه بعد متوجه شد این گزارش به صورت مختصر منتشر شده است.

«ویلیام بار» دادستان کل آمریکا خلاصه‌ای از این گزارش را ارائه داد که در آن بیان می‌شد هیچ تبانی بین «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و مسکو به اثبات نرسیده است و شواهد ارائه شده درباره مانع تراشی در روند اجرای عدالت کافی نیست.

ابتدا قرار بود مولر در تاریخ ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر) در مقابل کنگره شهادت دهد که این تاریخ به تعویق افتاد.

مخالفت کاخ سفید با درخواست کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای شهادت دادن مشاوران ترامپ، به بن بست سیاسی شدیدی در آمریکا خورده است.

در میان دموکرات‌ها، بحث‌هایی درباره ارزش استیضاح ترامپ یا صرفاً سیاسی بودن آن با توجه به نزدیک بودن به تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مطرح است و شهادت مولر می‌تواند به آنها برای پیشبرد ادله خود درباره استیضاح ترامپ کمک کند

نظرات بینندگان