arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸

رئیس کل بانک مرکزی: قیمت کالا‌ها فعلا به عدد‌های بالای دلار چسبندگی دارد؛ کاهش قیمت‌ها اتفاق می‌افتد، تنها باید صبر کرد/ ۷، ۸ نفر دانه درشت هستند که رقم بدهی آن‌ها چند هزار میلیاردی است

همتی، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به پرونده بدهکاران عمده بانکی، گفت: تکلیف بدهی چند هزار میلیارد دانه‌درشت‌ها در کمیته فرادستگاهی بانک مرکزی در حال بررسی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کل بانک مرکزی : قیمت کالاها فعلا به عددهای بالای دلار چسبندگی دارد؛ کاهش قیمت ها اتفاق می افتد تنها باید صبر کرد/ پرونده دانه درشت‌های بدهکاران بانکی در بانک مرکزی در حال بررسی است

رییس بانک مرکزی گفت: تکلیف بدهی چند هزار میلیارد دانه‌درشت‌ها در کمیته فرادستگاهی بانک مرکزی در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره به این‌که مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی در مورد بدهکاران بانکی با هماهنگی بانک مرکزی تهیه شده است، اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نظرهای ما در این طرح را لحاظ کرد امیدوارم با تصویب این طرح کمک خوبی برای پرداخت بدهی معوق بدهکاران زیر دو میلیارد تومان باشد.

وی در ادامه گفت: اما لیست بدهکاران عمده فرق می‌کند. هفت - هشت نفر تا 10 نفر دانه درشت هستند که رقم بدهی آنها چند هزار میلیاردی است که توسط کمیته فرادستگاهی بانک مرکزی بدهی این افراد در حال بررسی است. دیروز هم در جلسه مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شد و معاون اول رویس‌جمهور دستور دادند که گزارشی از آنها تهیه شود.

رییس بانک مرکزی همچنین درباره آخرین خبر از تشکیل بازار متشکل ارزی تصریح کرد: تشکیل این بازار در حال نهایی است و در آینده‌ نزدیک ایجاد می‌شود. ما تا مطمئن نشویم بازار خوب کار می‌کند و به شفاف‌سازی کمک می‌کند آن را راه نمی‌اندازیم. در حال حاضر تست گرم آن شروع شده است.

همتی در مورد ارزهای دیجیتال خاطر نشان کرد: این مساله پیچیده است و اکنون در حال بررسی در کمیسیون اقتصادی دولت است، اما باید خیلی دقیق هم در صحن دولت بررسی شود.

رییس بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که چرا با توجه به کاهش قیمت ارز قیمت اجناس کاهش نیافته است، خاطر نشان کرد: ارز در یک شرایط باثباتی قرار دارد و امیدوارم این روند ادامه یابد اما چسبندگی در قیمت کالاها وجود دارد و باید صبر کنیم تا قیمت کالاها به تدریج کاهش یابد و مقاومت‌هایی هم در این زمینه وجود دارد. این ادعا هم درست نیست چون ارز نیمایی کمی بالا رفته است، قیمت کالاها پایین نمی‌آید، زیرا متاسفانه حتی کسانی که از نیما ارز گرفته بودند قیمت محصولات خود را با قیمت آزاد عرضه کردند. به هرحال من معتقدم که قیمت‌ها باید پایین بیاید.

نظرات بینندگان