arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸

 اتحادیه کارگری بریتانیا قوانین جدیدی درخصوص گرمای هوا تصویب کرد

 به نظر می رسد تبعات گرمای هوا در کشورهای اروپایی ابعاد جدیدی پیدا کرده است و فشار این گرما روی کارگران و قشری که بیش از دیگران در معرض آفتاب مستقیم قرار دارند بیشتر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 به نظر می رسد تبعات گرمای هوا در کشورهای اروپایی ابعاد جدیدی پیدا کرده است و فشار این گرما روی کارگران و قشری که بیش از دیگران در معرض آفتاب مستقیم قرار دارند بیشتر است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، بر اساس قوانین جدیدی که اتحادیه کارگری بریتانیا تصویب کرده است هر زمان محیط اداره به دمای بالاتر از 30 درجه برسد، کارمندان یا کارگران می توانند محیط کار را ترک کنند.

به نظر می رسد گرمی بیش از حد هوا همراه با گرما زدگی های متعدد و مشکلات سلامتی باعث شده است اتحادیه کارگری بریتانیا نیز نگرانی هایی در خصوص سلامت کارگران پیدا کند. برخی  کارفرمایان یا سرکارگرها نیز توجه چندانی به سلامت کارمندان خود ندارد و برای مثال محیط کار را خنک نمی کنند. در نتیجه بسیاری از کارمندان نسبت به شرایط آب و هوای محیط کار خود اعتراض می کنند.

بر اساس این اعتراضات اگر دمای هوا به بالاتر از 24 درجه برسد، کارفرمایان باید فکری به حال شرایط کرده و دما را پایین بیاورند. اگرچه دستورالعمل مشخصی در این خصوص وجود ندارد اما وزارت بهداشت مجموعه دستورهایی را برای بهبود شرایط کارمندان در محیط کار به کارفرمایان ارائه کرده است. از دیگر ویژگی هایی که اخیرا در محیط کار ضروری شده است، ایجاد فضای انعطاف پذیر در محیط کار است. درواقع در شرایطی که دمای هوا بیش از حد بالا باشد، کارمند دچار گرما زدگی شده باشد و مواردی مشابه، به کارمند اجازه داده می شود که محل کار خود را ترک کرده و به خانه برگردد.

افرون بر این کارفرما موظف است با روش هایی مثل باز کردن پنجره ها، نصب تهویه و کولر و روشهایی مشابه فضایی خنک ر برای کارمندان خود فراهم کند. در کنار همه این ها اگر کارگران لباس فرم دارند بهتر است از لباسهای خنک برای کارگران استفاده شود.

نظرات بینندگان