arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۶ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸

آمار اعطای ملیت به پناهندگان در کشور‌های اروپایی سال ۲۰۱۷

بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا، بیش از ۸۲۵ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ شهروندی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را کسب کرده‌اند. این آمار در مقایسه با آمارهای سال ۲۰۱۶، ۱۷ درصد کاهش نشان می دهد. در سال ۲۰۱۶، کشورهای عضو اتحادیه اروپا حدود ۹۹۵ هزار مورد شهروندی اعطا کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

آمارها نشان می دهد که اسپانیا در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با ۲۰۱۶، هشتاد و چهار هزار و ۴۰۰ مورد کمتر شهروندی اعطا کرده است که بیشترین کاهش در میان کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می رود.

به گزارش یورونیوز ، بر اساس این آمار افرادی که از مراکش به اتحادیه اروپا آمده‌اند بیشتر از دیگر ملیت‌ها توانسته‌اند شهروندی کشورهای عضو اتحادیه را کسب کنند. مراکشی‌ها ۸ درصد کل جمعیتی که در سال ۲۰۱۷ شهروندی اروپا گرفته‌اند را تشکیل می دهند.

یک چهارم افرادی که در سال ۲۰۱۷ شهروندی اتحادیه اروپا را کسب کرده‌اند مراکشی، آلبانیایی، هندی، ترکیه‌ای و پاکستانی بوده‌اند.

آمار اعطای ملیت به پناهندگان در کشور‌های اروپایی سال ۲۰۱۷

شهروندان بریتانیایی در سال ۲۰۱۷ بیشتر از سال ۲۰۱۶، شهروندی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دریافت کرده‌اند. این آمار برای بریتانیا در سال ۲۰۱۶، شش هزار و ۵۰۰ مورد و در سال ۲۰۱۷، چهارده هزار و ۹۱۱ مورد بوده است.

ایتالیا در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشتر تعداد شهروندی را در سال ۲۰۱۷ اعطا کرده است و بریتانیا، آلمان و فرانسه در رتبه‌های بعدی قرار داردند. مراکشی‌ها بیشتر از ایتالیا، اسپانیا و فرانسه شهروندی گرفته‌اند.

آلبانیایی‌ها که حدود ۷ درصد آمار اعطای شهروند سال ۲۰۱۷ اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند بیشتر در یونان و ایتالیا شهروندی گرفته‌اند.

شهروندان مراکش، آلبانی و هند بیشتر از دیگر کشورها شهروندی اتحادیه اروپا را دریافت کرده‌اند.

آمار اعطای ملیت به پناهندگان در کشور‌های اروپایی سال ۲۰۱۷

در فرانسه، بیشتر مراکشی‌ها، الجزایری‌ها و تونسی‌ها توانسته‌اند شهروندی دریافت کنند. در آلمان، بیشتر ترکیه‌ای‌ها، بریتانیایی‌ها و لهستانی‌ها شهروندی گرفته‌اند.

بریتانیا بیشتر به شهروندانی از هند، پاکستان و لهستان ملیت اعطا کرده است.

لهستان بیشتر به شهروندانی از اوکراین، بلاروس و روسیه ملیت داده است و ایتالیا بیشتر به شهروندان آلبانی، مراکش و برزیل ملیت اعطا کرده است.

این آمارها که در ماه مارس منتشر شده بخشی از آمارهای اتحادیه اروپاست که حرکت جمعیت در اتحادیه اروپا را رصد می کند و اطلاعاتی درباره محل زندگی مردم، مهاجرت و سفر ارائه می کند.

نظرات بینندگان