arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸

چرا نباید در هوای بسیار گرم آب بیش از حد سرد نوشید؟ / ماجرای پسری که تا مرگ پیش رفت

بسیاری از ما عادت داریم وقتی هوا بیش از حد گرم است برای خنک کردن خود آب سرد بنوشیم. اما به نظر می رسد این روشی کاملا اشتباه است و می تواند منجر به آسیب هایی جدی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از ما عادت داریم وقتی هوا بیش از حد گرم است برای خنک کردن خود آب سرد بنوشیم. اما به نظر می رسد این روشی کاملا اشتباه است و می تواند منجر به آسیب هایی جدی شود.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، نوشیدن آب بیش از حد سرد در هوای گرم می تواند بدن را دچار شوک و صدماتی جبران ناپذیر کند و بنابراین بهتر ست در هوای بسیار گرم به سراغ آب بسیار سرد نرویم. این ماجرایی است که یک پسر اهل ایالات متحد را تا مرز مرگ پیش برد.

آدام شاو، از هوستون، تگزاس، در خارج از خانه با پدر خود در حرارت 37 درجه سانتیگراد کار می کرد با توجه به این که صورتش بیش از حد قرمز شده بود و احساس گرما زدگی می کرد، پدرش او را به سمت ماشین برد و به وی یک بطری آب یخ داد، شارون به سرعت  در ماشین و رو به روی کولر نشست و آب یخ را سر کشید، اما تقریبا بلافاصله احساساتی عجیب و غریب وارد بدنش شد.

او می گوید: " دست و پاهایم سوزن سوزن می شدند، سرم گیج می رفت و حس می کردم فکم فلج شده است. برای همین سعی کردم کمک بخواهم پس به سختی در ماشین را باز کردم اما با صورت و محکم روی زمین افتادم."

شارون دیگر چیزی به خاطر نمی آورد چرا که پس از این ماجرا بیهوش شده بود. دکتر سارا جارویس، دکتر و مدیر بیمارستان Patient.info، توضیح می دهد که چه اتفاقی برای او افتاد، دکتر سارا جارویس گفت: "اگر در هوای بیش از حد گرم مایعی بسیار سرد را وارد دهان کنید، ، سرما سقف دهان شما را تحریک می کند که به نوبه خود منجر به انقباض سریع و پس از آن گسترش عروق خونی کوچک در سینوس های شما می شود، مغز پیام های این اعصاب را از پیشانی قطع می کند، زیرا همان عروقی هستند که عصب پیشانی شما را تامین می کند.شما معمولا درد ناگهانی در سر را احساس میکنید و این باعث می شود که احساس سرگیجه کنید.تمام نشانه هایی که او توصیف می کند، به نظر می رسد مانند شروع یک جریان ناخوشایند است که اغلب به علت کمبود خون در مغز رخ می دهد.

نظرات بینندگان