arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸

امام جمعه قم: نباید در مورد نمازهای جمعه اظهار نظر غیراصولی کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه امام‌جمعه شهر باید از نظر اخلاق، رفتار، پوشش و گفتار خود برای همگان الگو باشد، گفتد: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری نماز جمعه با ستاد و ائمه جمعه است و افراد نباید بدون هیچ قاعده و اصولی در مورد نماز جمعه به اظهار نظر بپردازند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه قم:نباید در مورد نمازهای جمعه اظهار نظر غیراصولی کردآیت‌الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار نشست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، بر لزوم بزرگداشت آیت‌الله مشکینی تاکید کرد و گفت: معرفی این شخصیت در چهلمین سالگرد نماز جمعه موضوع مهم و با ارزشی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تولیت آستان بانوی کرامت با اشاره به اینکه مردم با نیت معنوی، سیاسی، عبادی و اجتماعی در نماز جمعه شرکت می‌کنند، تصریح کرد: مردم این نماز را یک نماز واجب دانسته و نسبت به آن نگاهی متفاوت دارند.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: در آیه آخر سوره مبارک جمعه بر اهمیت روز جمعه و کار کردن در این روز تاکید شده است درحالی‌که اکنون برخی این روز را تعطیل کرده و هیچ کار مفیدی در این روز انجام نمی‌دهند.

امام‌جمعه قم اضافه کرد: آیت‌الله مشکینی علاوه بر اینکه به‌عنوان یکی از چهره‌های شاخص اخلاق حوزه شناخته شد در خطبه‌خوانی و نماز خواندن نیز اسوه بود؛ مباحثی که آیت‌الله مشکینی در حوزه امر به تقوا مطرح کرد امروزه به صورت کامل جمع‌آوری و به یک کتاب تبدیل شده است، این نشان می‌دهد که امر به تقوا در سخنان این شخصیت جایگاه خاصی داشت و در کلام این شخصیت یک موضوع تکراری و کلیشه‌ای نبود.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه خطبه‌های آیت‌الله مشکینی کوتاه و متناسب با ایام بود، تصریح کرد: خطبه‌های این شخصیت بسیار دلسوزانه و عاطفی و از تنش و چالش دور بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه امام‌جمعه شهر باید از نظر اخلاق، رفتار، پوشش و گفتار خود برای همگان الگو باشد، مطرح کرد: قرائت سوره‌های جمعه و منافقان کار ثابت آیت‌الله مشکینی بود درحالی‌که اکنون سیاست‌گزاری نماز جمعه تغییر کرده است و این سوره‌ها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری نماز جمعه با ستاد و ائمه جمعه است و افراد نباید بدون هیچ قاعده و اصولی در مورد نماز جمعه به اظهار نظر بپردازند، ما باید کاری کنیم که خواندن سوره جمعه و منافقان مورد استقبال مردم نیز باشد.

منبع: حوزه

نظرات بینندگان