arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۸

نشریه انگلیسی «جینز»: بولیوی به دنبال خرید پهپادهای ایرانی است

یک نشریه انگلیسی با اشاره به سفر وزیر خارجه ایران به بولیوی و امضای چندین یادداشت تفاهم میان دو کشور، از تمایل بولیوی برای خرید پهپادهای ایرانی خبر داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نشریه انگلیسی با اشاره به سفر وزیر خارجه ایران به بولیوی و امضای چندین یادداشت تفاهم میان دو کشور، از تمایل بولیوی برای خرید پهپادهای ایرانی خبر داده است.

طبق نوشته نشریه انگلیسی «جینز»، به دنبال دیدار ۲۳ جولای (اول مرداد) هیات‌های عالی رتبه ایرانی و بولیویایی در این کشور آمریکای لاتین، بولیوی در آستانه خریدن پهپادهای ایران قرار دارد.

طبق این گزارش، «دیگو پاری» وزیر خارجه بولیوی بعد از دیدار «محمد جواد ظریف» با «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی امضای یادداشت تفاهم در زمینه‌های تبادلات دانشگاهی و فناوری به ویژه در حوزه‌های فناوری دفاعی بین دو کشور را اعلام کرده بود.
ظریف و اوو مورالس رئیس‌جمهور بولیوی

 

این مقام ارشد بولیویایی، همچنین ایجاد یک آزمایشگاه تحقیقاتی در زمینه فناوری نانو در دانشگاه «اسکوئلا میلیتاردو اینگنیرا»(EMI) و همچنین تبادل دانشجو در سطح کارشناسی ارشد را اعلام کرد.

پاری افزود: «طی ماه‌های آینده نشست‌هایی بین وزرای (دو کشور ایران و بولیوی) برگزار خواهد شد تا بولیوی همچنین بتواند به پهپادهای (ایرانی) دست یابد، پهپادهایی که هدف اصلی استفاده از آنها در موضوع مقابله با قاچاق مواد مخدر است».

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اول مردادماه در ایستگاه پایانی سفر به سه کشور آمریکای لاتین به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های بولیوی به این کشور سفر کرده بود. وی در این سفر با رئیس جمهور و دیگر مقام‌های بولیوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بعد از دیدار ظریف با همتای بولیویایی خود، سند یادداشت تفاهم همکاری‌های توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران و دولت بولیوی توسط وزرای خارجه دو کشور به امضا رسید.

در این یادداشت، طرف ایرانی متعهد شد تا دانش فنی فناوری نانو را به واسطه ایجاد رشته کارشناسی ارشد و دکتری فناوری نانو و همچنین تاسیس آزمایشگاه تخصصی نانو در دانشگاه «امی» بولیوی در چارچوب همکاری توسعه‌ای جنوب - جنوب امضاء کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان