arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۲ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۸

خودروهای خودران باهوش تر می شوند / همکاری «دیپ مایند» و «وایمو» بر اساس نظریه تکامل داروین

شرکت «دیپ مایند» با همکاری وایمو در حال توسعه فناوری های خودران است. بر اساس طرح جدید شرکت دیپ مایند قرار است خودروهای گوگل نسبت به گذشته بسیار دقیق تر تعیین مسیر کرده و ابعاد را تشخیص دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت «دیپ مایند» با همکاری وایمو در حال توسعه فناوری های خودران است. بر اساس طرح جدید شرکت دیپ مایند قرار است خودروهای گوگل نسبت به گذشته بسیار دقیق تر تعیین مسیر کرده و ابعاد را تشخیص دهند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شرکت دیپ مایند به عنوان زیرمجموعه ای از شرکت گوگل، برای توسعه خودروهای خودران تلاش می کند.

بر اساس اطلاعاتی که از سوی شرکت وایمو منتشر شده است، این شرکت به دنبال یک روش مبتنی بر هوش مصنوعی است که با الهام از نظریه تکامل چارلز داروین طراحی شده است.این تکنیک جدید توانایی این موضوع را دارد که حرکات خودروها و افراد را پیشبینی کرده و نرخ اشتباهات تشخیص عبور عابران پیاده را بیست و چهار درصد کاهش داده است.

درواقع هر دو شرکت وایمو و دیپ مایند متعلق به شرکت آلفابت هستند. همانطور که می دانید آلفابت شرکت مادر گوگل نیز محسوب می شود. دیپ مایند شرکتی است که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می کند. شرکت وایمو نیز در حوزه خودروهای خودران بر تکنولوژی رانندگی خودران متمرکز شده است و اخیرا در کالیفرنیا مجوز سفر با خودرو خودران را تایید کرده است.

دیپ مایند در وبلاگ خود نوشته است در حال همکاری با وایمو برای توسعه نوعی جدید از هوش مصنوعی است که با الهام از نظریه تکامل توسعه داده شده است. این آموزش مبتنی بر جمعیت به طور اختصاریPBT) ) نامیده می شود، این تکنیک شامل جمع آوری شبکه های عصبی و قرار دادن این شبکه ها برابر یکدیگر می شود. این شبکه ها امکان جهش و یکپارچه سازی نیز دارند.

این تکنیک از سال 2017 در دیپ مایند در حال توسعه است. کاربردهای اولیه این تکنیک شامل افزایش توانایی رباتهای بازیکن بود. به خصوص رباتهایی که در انواع بازی ها مشارکت داشتند. جویس چن، مهندس نرم افزار وایمو که این پروژه را رهبری می کند در این خصوص می گوید: تیم  ما در تلاش است اقدام به بهبود وظایفی مانند تشخیص عابران پیاده، دوچرخه سواران و موتورسیکلت ها، خطوط بزرگراه ها، پوشش گیاهان و جاده ها کند."

 

نظرات بینندگان