arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸

اهدای قلب سارایوو به آلخاندرو ایناریتو

جشنواره فیلم سارایوو با اهدای جایزه قلب خود به آلخاندرو گونسالس ایناریتو، از این فیلمساز مکزیکی برنده اسکار تجلیل می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

 

 

 

 

 

 

جشنواره فیلم سارایوو با اهدای جایزه قلب خود به آلخاندرو گونسالس ایناریتو، از این فیلمساز مکزیکی برنده اسکار تجلیل می‌کند.

آلخاندور گونسالس ایناریتو، کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه‌نویس مکزیکی قلب افتخاری سارایوو را از بیست و پنجمین دوره این جشنواره دریافت می‌کند.

این افتخار برای مشارکت فوق‌العاده در هنر فیلم به این کارگردان اهدا می‌شود.

ایناریو اولین فیلم بلندش، «عشق سگی» را سال ۲۰۰۰ در هفته منتقدان کن به نمایش گذاشت و جایزه این بخش را از آن خود کرد و نامزدی فیلم خارجی زبان اسکار را هم کسب کرد. «۲۱ گرم» فیلم بعدی او دو نامزدی اسکار سال ۲۰۰۴ را کسب کرد و «بابل» جایزه بهترین کارگردان کن را در سال ۲۰۰۶ دریافت کرد و هفت نامزدی اسکار به دست آورد و در نهایت جایزه موسیقی را دریافت کرد. «زیبا» در بخش رقابتی جشنواره کن ۲۰۱۰ به نمایش درآمد و خاویر باردم برای بازی در آن جایزه بهترین بازیگر را دریافت کرد و فیلم دو نامزدی اسکار هم کسب کرد.

ایناریتو برای «مرد پرنده‌ای» یا «بردمن» اسکار بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و فیلمنامه اوریجینال را سال ۲۰۱۵ دریافت کرد و سال بعد جایزه کارگردانی اسکار را برای «بازگشته از گور» کسب کرد. این فیلم در ۱۲ رشته نامزدی اسکار را کسب کرد و دی کاپریو نیز برای بازی در آن اسکار بهترین بازیگری را دریافت کرد.

او فیلم «گوشت و شن» را در جشنواره کن ۲۰۱۷ به نمایش درآورد که به عنوان اولین فیلم سبک واقعیت مجازی در بخش رسمی جشنواره دیده شد و پنجمین جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد.

در بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم سارایوو، ایناریتو با برگزاری یک مستر کلاس و نیز اکران فیلم «مرد پرنده‌ای» حضور می‌یابد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان