arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸

پیگیری پرونده قتل‌های مرموزِ بزرگراه کانادا با کمک پهپاد و سگ‌ پلیس

پلیس کانادا در تلاش برای یافتن دو نوجوان کانادایی که مظنون به قتل سه نفر و تحت تعقیب هستند از سگ‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین کمک گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس کانادا در تلاش برای یافتن دو نوجوان کانادایی که مظنون به قتل سه نفر و تحت تعقیب هستند از سگ‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین کمک گرفته است.

 اواخر روز چهارشنبه هفته گذشته پلیس کانادا اعلام کرد "کام مک لئود" ۱۹ ساله و "بریر اشمگلسکی" ۱۸ ساله مظنون به قتل درجه دوم یک مرد کانادایی و هم‌چنین دو گردشگر استرالیایی و آمریکایی بوده و تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

این دو نوجوان که پلیس کانادا آن‌ها را خطرناک دانسته، مظنون به قتل "لوکاس فولر" ۲۳ ساله‌ی اهل استرالیا و "چینا دیز" ۲۴ ساله‌ی آمریکایی که در حال سفر به آلاسکا بوده‌اند و هم‌چنین "لئونارد دیک"‌ ۶۴ ساله، استاد گیاه‌شناسی دانشگاه "بریتیش کلمبیا"ی ونکوور هستند.

برخی رسانه‌ها این طور گزارش داده‌اند که مک لئود و اشمگلسکیِ مظنون به قتل با برخی از اکانت‌های رسانه‌های اجتماعی تندرو در این کشور مرتبط بوده و یک پلت فرم توزیع بازی‌های ویدیویی را مدیریت می‌کرده‌اند.

گفته می‌شود این دو نفر آخرین بار روز دوشنبه در شهر "گیلم" استان "منیتوبا"ی کانادا و در حدود ۳۰۰۰ کیلومتری محل وقوع جرم در استان "بریتیش کلمبیا" مشاهده‌ شده‌اند.

پلیس کانادا عملیات جست‌وجوی این دو مظنون را با توجه به شرایط جغرافیایی، علفزارهای بلند و لجنزارهای منطقه بسیار دشوار دانسته و اعلام کرده از همین رو پلیس از هواپیماهای بدون سرنشین، سگ‌های پلیس و افسرانی خبره و آموزش دیده در این عملیات کمک گرفته است.

با توجه به این که هیچ گزارشی مبنی بر سرقت خودرو در شهر "گیلم" به پلیس اعلام نشده، تصور می‌شود این دو مظنون هنوز در همین منطقه به سر برده و در محلی مخفی شده‌اند.

بنا بر گزارش رویترز، پدر "بریر اشمگلسکی" نیز به ماموران پلیس گفته که پسرش رانندگی بلد نبوده و هم‌چنین اظهار داشته که "بریر به یک ماموریت خودکشی رفته بوده و به احتمال زیاد هم‌اکنون دیگر زنده نیست."

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان