arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸

حملات تروریستی بوکوحرام در نیجریه 23 کشته برجا گذاشت

گروه تروریستی "بوکوحرام" 23 تن از شهروندان نیجریه را در ایالت "بورنو" در شمال شرقی این کشور به قتل رساندند. تروریست های بوکوحرام منطقه "نگانزی" در نزدیکی مایدوگوری را بارها مورد حملات مرگبار خود قرار داده اند. بوکوحرام و گروههای تحت حمایت تروریستهای "داعش" در ماههای اخیر حملات خود علیه اهداف غیر نظامی در نیجریه را تشدید کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروه تروریستی "بوکوحرام" 23 تن از شهروندان نیجریه را در ایالت "بورنو" در شمال شرقی این کشور به قتل رساندند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از "بونو بوکار مصطفی" رهبر شبه نظامیان محلی در "مایدوگوری" مرکز ایالت بورنو نوشت: مهاجمان سوار بر موتور سیکلت به گروهی از مردان شلیک کردند که در حال بازگشت از یک مراسم عزاداری در شهر بودند.

بوکار گفت که 23 جسد در صحنه حادثه که صبح شنبه به وقت نیجریه رخ داد، کشف شده است.

تروریست های بوکوحرام منطقه "نگانزی" در نزدیکی مایدوگوری را بارها مورد حملات مرگبار خود قرار داده اند.

بوکوحرام و گروههای تحت حمایت تروریستهای "داعش" در ماههای اخیر حملات خود علیه اهداف غیر نظامی در نیجریه را تشدید کرده اند.

پنجشنبه گذشته تروریست های بوکوحرام به یک اردوگاه مخصوص افراد آواره در خارج از مایدوگوری حمله و پس از به قتل رساندن 2 نفر، ذخایر غذایی این اردوگاه را غارت کردند. آنها همچنین یک پایگاه نظامی نزدیک اردوگاه به آتش کشیدند.

درگیری‌های ۹ ساله بوکوحرام و ارتش نیجریه تاکنون بیش از ۲۷ هزار کشته برجای گذاشته و ۱.۸ میلیون نفر را بی خانمان کرده و باعث بروز بحران انسانی در این کشور شده است.

بوکوحرام در زبان "هوسایی"، معنای «آموزش غربی حرام است» را دارد. این گروه در ژانویه 2002 توسط فردی به نام « محمد یوسف» تاسیس شد.
«ابوبکر شیکاو» سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام معتقد است، کسانی که به قوم گرایی و ناسیونالیسم و ترویج آموزش به روش غربی اعتقاد داشته باشند، هدف حملات این گروه قرار می گیرند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان