arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸

کوربین: آماده برگزاری انتخابات عمومی علیه جانسون هستم

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس گفت برای مقابله با طرح احتمالی بوریس جانسون برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، از برگزاری انتخابات عمومی در انگلیس حمایت می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کوربین: آماده برگزاری انتخابات عمومی علیه جانسون هستم«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس، گفت با تمام توان با اقدام «بوریس‌ جانسون» نخست وزیر جدید این کشور برای اجرای برگزیت بدون حصول توافق با اتحادیه اروپا، مقابله خواهد کرد و حتی حاضر است در انتخاباتی عمومی، او را به چالش بکشد.

کوربین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز» گفت: «دولت [کنونی] به‌طور واقعی از اکثریت برخوردار نیست و چند سال پیش با دی‌یو‌پی (حزب اتحادگرای دموکراتیک) به توافقی رسیده و نمی‌تواند در پارلمان رأی بیاورد... جانسون کابینه‌ای سرهم کرده که به‌لحاظ ایدئولوژیک، راست‌گرای افراطی محسوب می‌شوند».

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از برگزاری انتخابات عمومی در انگلیس حمایت می‌کند، گفت: «می‌توانم تضمین کنم ما هرکاری می‌کنیم که از وقوع برگزیت بدون توافق جلوگیری کنیم. ما هرکاری برای به چالش کشیدن این دولت انجام می‌دهیم».

کوربین درباره اجرای بدون توافق برگزیت گفت: «با عدم توافق مخالفیم و فکر می‌کنیم مردم باید انتخابی نهایی بر سر آن داشته باشند. سپس آن‌ها می‌توانند بین ماندن [در اتحادیه اروپا] و هر گزینه‌ای که بوریس جانسون تصمیم می‌گیرد در آن زمان به آن‌ها تحمیل کند، رأی بدهند».

بزرگترین بحران سیاسی انگلیس از دوران جنگ جهانی دوم، از زمانی آغاز شد که مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند.

قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

جانسون بارها تهدید کرده اگر بروکسل با توافق جدیدی که ارائه می‌کند، بدون هیچ توافقی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

از آنجا که احتمال پذیرش توافق جدید از سوی اتحادیه اروپا بسیار کم است، وزرای کابینه جانسون در حال کسب آمادگی برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اکتبر سال جاری میلادی هستند.

نظرات بینندگان