arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۸

کوبایی‌ها برای اولین‌بار از خانه‌های خود به اینترنت متصل شدند

برای نخستین بار شهروندان کوبایی می‌توانند از خانه‌های خود به اینترنت وصل شوند؛ دسترسی به اینترنت در کوبا تاکنون با محدودیت‌هایی مواجه بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

برای نخستین بار شهروندان کوبایی می‌توانند از خانه‌های خود به اینترنت وصل شوند؛ دسترسی به اینترنت در کوبا تاکنون با محدودیت‌هایی مواجه بود.

به گزارش ایسنا، از چند سال پیش، دولت چند صد هات‌اسپات اینترنت را در مکان‌های عمومی در دسترس مردم قرار داده بود. بدین ترتیب، مردم تا پیش از این، برای اتصال به اینترنت ناچار بودند به مکان‌های عمومی و پیاده‌روها بروند و با اطلاعات کارت اینترنتی که خریده‌اند، وارد شبکه شوند.

دولت کوبا از چند سال پیش دسترسی به اینترنت را در این کشور توسعه داد.

در سال‌های گذشته در کوبا دسترسی به اینترنت آسان نبود و تلفن‌های همراه خدمات اینترنتی ارائه نمی‌دادند. حتی در هتل‌هایی که توریست‌های خارجی در آن اقامت داشتند، اینترنت با سرعتی کم و با قیمتی گران در دسترس بود.

اکنون دولت کوبا اعلام کرده که زمینه دسترسی همگانی به اینترنت را به طور گسترده‌ فراهم خواهد کرد.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، در حال حاضر اینترنت در این کشور ساعتی یک دلار است.

در هفته‌های گذشته شهروندان کوبایی در شبکه‌های اجتماعی کمپینی با هشتگ کاهش قیمت اینترنت #Bajenlospreciosdeinternet به راه انداخته بودند.

کوبا تحریم طولانی‌مدت این کشور به وسیله آمریکا را علت ضعف ساختار ارتباطات و سرعت بسیار پایین اینترنت عنوان می‌کند.

نزدیک به یک دهه پیش، این کشور ابراز امیدواری کرده بود با همکاری با ونزوئلا به وابستگی تاریخی کشورشان به ایالات متحده در زمینه مخابرات پایان دهد.

از آن پس، ونزوئلا عملیات کابل گذاری زیردریایی برای برقراری ارتباط با کوبا را آغاز کرد و پیش‌بینی می‎‌شد با تکمیل این طرح، سرعت انتقال داده در کوبا ۳۰۰۰ برابر افزایش یابد.

نظرات بینندگان