arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸

پایان دومین جلسه رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی

دومین جلسه رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی که امروز(سه‌شنبه) در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده بود، پایان یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دومین جلسه رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی که امروز(سه‌شنبه) در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده بود، پایان یافت.

به گزارش ایسنا، در این جلسه ۴ نفر دیگر از متهمان این پرونده دفاعیات خود را ارائه کردند.

متهمانی که در این جلسه به دفاع از خود پرداختند علیرضا جهیزی، عسگری، علی سعیدی و حسین خلیلی بودند که نماینده دادستان هم توضیحاتی را در خصوص اظهارات آنها ارائه کرد.

قاضی صلواتی همزمان با اذان ظهر ختم این جلسه رسیدگی را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی صبح فردا (چهارشنبه) ساعت ۹ برگزار خواهد شد.

در اولین جلسه رسیدگی به این پرونده نماینده دادستان کیفرخواست متهمان را قرائت کرد و متهم حمیدرضا خلیلی به ارائه دفاعیات خود پرداخت.

طبق اعلام قاضی صلواتی رئیس شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی، در پرونده فروش آزاد گوشت‌های برزیلی وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی به اتهامات مدیران دولتی متخلف رسیدگی می‌شود و اتهام متهمان این پرونده توزیع گوشت برزیلی وارد شده با دلار ۴۲۰۰ تومانی به قیمت آزاد در بازار است که از این طریق تحصیل مال نیز داشته‌اند.

حسینی نماینده دادستان هم در اولین جلسه رسیدگی به پرونده گوشت‌های برزیلی اعلام کرد: این پرونده هفت متهم دارد، سه نفر از این متهمان از کارمندان سازمان جهاد کشاورزی تهران هستند. متهمان با حواله‌های صوری و از طریق تخصیص غیر رسمی سهمیه اقدام به فروش گوشت با قیمت آزاد در بازار در سال ۹۷ و به میزان ۱۱۴ هزار کیلوگرم کردند و اقدام آنان موجب تضییع بیت المال به میزان ۷۵ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال شده است.

نظرات بینندگان