arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
در شب شکست فنرباغچه در آئودی کاپ؛

اتفاق تاریخی برای صیادمنش برابر بایرن و رئال

ستاره جوان فوتبال ایران قبل از آغاز فصل جدید بازی مقابل بایرن مونیخ را تجربه کرد و احتمالا برابر رئال مادرید نیز به میدان خواهد رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ستاره جوان فوتبال ایران قبل از آغاز فصل جدید بازی مقابل بایرن مونیخ را تجربه کرد و احتمالا برابر رئال مادرید نیز به میدان خواهد رفت.
به گزارش "ورزش سه"، در دومین بازی مرحله نیمه نهایی آئودی کاپ ۲۰۱۹ ، تیم فنرباغچه که اللهیار صیادمنش، خرید تابستانی خود را روی نیمکت داشت، از ساعت ۲۳ سه‌شنبه شب در استادیوم آلیانز آرنا، مقابل تیم بایرن مونیخ قرار گرفت.

در حالی که شروع مسابقه بدون گل و با حملات شاگردان نیکو کوواچ همراه بود، اما حملات این تیم در دقیقه ۲۲ نتیجه داد و باواریایی‌ها روی پاس به بغل روبرت لواندوفسکی و ضربه رناتو سانچز دروازه فنرباغچه ترکیه را باز کردند.

بایرن که در حضور تماشاگرانش نمایش سراسر هجومی ارائه می‌داد، در دقیقه ۲۸ روی حرکت کینگزلی کومان از جناح چپ و پاس کات‌بک او، با شوت لئون گورتزکا گل دوم را به ثمر رساند و سه دقیقه بعد هم روی فرصت‌طلبی و توپ‌ربایی توماس مولر، توسط این بازیکن به سومین گل برابر یاران صیادمنش دست پیدا کرد.

کومان که روی گل‌های دوم و سوم بایرن مونیخ ایفای نقش کرده بود، در دقیقه ۴۰ در موقعیت تک به تک با شوت زمینی پای چپ دروازه فنرباغچه ترکیه را برای چهارمین بار گشود و در دقیقه ۴۴ نیز توماس مولر از روی نقطه پنالتی گل پنجم باواریایی‌ها را به ثمر رساند تا نیمه اول با برتری ۵ بر صفر این تیم تمام شود.

در دقیقه ۵۸ پاس بلند نیکولاس سوله از زمین خودی را توماس مولر با فرار عالی و در میانه زمین مهار کرد تا با استفاده از خروج اشتباه هارون تکین، دروازه‌بان فنرباغچه و شوت فنی دقیق، گل ششم بایرن مونیخ را ثبت کند.

مکس کروزه، مهاجم آلمانی فنرباغچه در دقیقه ۶۴ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد و روی پاس به عقب اشتباه در میانه زمین توسط بایرنی‌ها، با حرکت سریع تا محوطه جریمه و شوت زمینی گل اول تیمش را به ثمر رساند.

اما اتفاق مهم برای هواداران فوتبال ایران دو دقیقه پس از این گل و در دقیقه ۶۶ اتفاق افتاد؛ جایی که اللهیار صیادمنش، ستاره فصل گذشته استقلال و خرید تابستانی فنرباغچه به‌عنوان پنجمین بازیکن تعویضی تیمش جانشین ویکتور موزس نیجریه‌ای شد تا فرصت بزرگی را برابر بایرن مونیخ تجربه کند.


صیادمنش که در مسابقه تدارکاتی اخیر فنرباغچه مقابل هرتابرلین آلمان توانسته بود در حضور تعویضی‌اش گلزنی کند، در دیدار با بایرن مونیخ و در ورزشگاه آلیانز آرنا اتفاق تاریخی را در سن ۱۸ سالگی تجربه کرد و برابر ستاره‌های مطرح این تیم فرصت بازی را به دست آورد.

با وجود اینکه صیادمنش هفت لمس توپ داشت، دو ضربه سر زد و به دلیل جو حاکم بر استادیوم آلیانز آرنا و نخستین تجربه بازی برابر یک سطح اول اروپایی نتوانست نمایش چندان خوبی داشته باشد، اما مطمئنا بازی برابر بایرن مونیخ در این سن کم می‌تواند اعتماد به نفس او را در فصل پیش روی سوپر لیگ ترکیه و مسابقات اروپایی بالاتر ببرد.

علاوه بر اتفاق مهم برای صیادمنش با حضور برابر بایرن مونیخ، اما ساعت ۲۰:۳۰ امشب(چهارشنبه) نیز بازی تاریخی دیگری برای اللهیار درانتظار است؛ جایی که فنرباغچه در دیدار رده‌بندی آئودی کاپ باید مقابل رئال مادرید اسپانیا قرار بگیرد و هیچ بعید نیست ستاره جوان ایرانی، یک بازی بزرگ دیگر را در سن ۱۸ سالگی تجربه کند.

اللهیار صیادمنش که فصل نه چندان خوبی از نظر تعداد حضور در مسابقات استقلال پشت سر گذاشته بود، حالا طی تنها ۲۴ ساعت تجربه بازی برابر دو تیم بزرگ فوتبال دنیا را به دست خواهد آورد؛ اتفاقی که برای یک بازیکن ایرانی بی‌سابقه است.

نظرات بینندگان