arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸

افزایش ۱۵۸ درصدی کشفیات پلیس در حوزه قاچاق/کشف ۸۹ میلیون قلم داروی قاچاق

سخنگوی ناجا از کشف ۸۹ میلیون قلم داروی قاچاق خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی ناجا از کشف ۸۹ میلیون قلم داروی قاچاق خبر داد.

سردار احمد نوریان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد، گفت: در طول یکسال گذشته بررسی‌ها نشان داده است که وضعیت اطلاع رسانی از نظر حجم و تنوع بهبود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در این جلسه به موضوع امنیت اقتصادی می‌پردازیم، ادامه داد: در راستای تحقق فرامین رهبر انقلاب در سال رونق تولید و رهنمود ایشان و بنا بر اقتضائات مسائل اقتصادی موضوعات مرتبط با مفاسد اقتصادی را در پلیس امنیت اقتصادی دنبال کردیم و این پلیس در تاریخ ۹۸/۱/۱۷ شروع به کار کرد.

وی با اشاره به اولویت‌های این پلیس ادامه داد: قاچاق کالا و جرائم ارز پولی و جرائم بانکی جرائم بورس و مالیاتی، پولشویی تسهیلات غیرمجاز بانکی و زمین خواری از مهمترین اولویت های این پلیس است و طی ۴ماه گذشته با تعامل با مراجع قضایی و دستگاههای متولی نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: در حوزه قاچاق کشفیات این پلیس در مقایسه با مدت مشابه ۱۵۸ درصد افزایش داشته است. همچنین در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با توجه به اهمیت این تجهیزات در سلامت جامعه و اینکه ارز زیادی هزینه تامین این تجهیزات و داروها می شود ۸۹ میلیون قلم داروی قاچاق کشف و برای متهمان تشکیل پرونده شده و متهمان تحویل مقامات قضایی شدند.

نوریان درباره کشف قاچاق دام تصریح کرد: در این مدت۴۴۵۰۰ راس دام کشف و ۱۴ درصد افزایش کشفیات را داشتیم. همچنین درخصوص احتکار اقلام و کالاهای اساسی مانند گندم برنج آرد و شکر مقادیر قابل توجهی کشف و پرونده های مرتبط در مراجع قضایی در حال بررسی است.

وی ادامه اد: در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت نیز تاکنون ۳۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق در استانهای ساحلی جنوب و شرق کشور کشف و ضبط شده است.

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: جلوگیری از فرار مالیاتی با شناسایی افراد مرتبط از دیگر اقدامات این پلیس است.تاکنون نیز بیش از ۳ هزار میلیارد کشف و افراد مرتبط نیز شناسایی شدند درخصوص زمین‌خواری نیز تاکنون ۴۰۰ هکتار اراضی توقیف و بیت المال بازگردانده شده است.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان