arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸

ترامپ خطاب به چین: اگر من دوباره در انتخابات پیروز شوم مذاکره سخت تر خواهد شد!

رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ بار دیگر از سیاست های اقتصادی چین انتقاد کرد و در ادامه گفت که اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند مذاکره کردن سخت تر خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ بار دیگر از سیاست های اقتصادی چین انتقاد کرد و در ادامه گفت که اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند مذاکره کردن سخت تر خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از راشاتودی، این بیانیه زمانی بیرون آمد که آمریکا و پکن مذاکرات را در شانگهای از سر گرفتند و ترامپ در رشته توییت هایی گفت که اگر پکن تا زمانی که من دوباره در انتخابات پیروز شوم در رفتارهای اقتصادی اش تغییری ایجاد نکند مذاکرات سخت تر هم خواهد شد.

ترامپ در ادامه گفت:" ۲۷ سال است که چین چنین رویه ای را در تجارت های بین المللی در پیش گرفته است و در حال حاضر هم از خرید محصولات کشاورزی ما امتناع می کند در حالی که این مشکل چین است و او بایدمشکلاتش را حل کند."

ترامپ:اگر من دوباره در انتخابات پیروز شوم مذاکره سخت تر خواهد شد!

وی در ادامه گفت:" ما در حال انجام مذاکراتی با سران این کشور هستیم ولی آنها همیشه به دنبال منافع خود هستند و منتظرند تا ما در انتخابات ریاست جمهوری شکست بخوریم و توافقی مانند ۳۰ سال پیش را با یکی از دموکرات ها منعقد کنند و چین به غارت آمریکا حتی بهتر و بیشتر از قبل ادامه دهد."

استیون منوچین وزیر خزانه داری ایالت متحده و رابرت لایتهیزر نماینده امور تجاری امریکا در روز های سه شنبه و چهارشنبه در شانگهای با هیاتی به سرپرستی معاون نخست وزیر چین "لیو هه" دیدار خواهند کرد.

با توجه به صحبت های ترامپ اگر در حال حاضر مذاکرات به جایی نرسد و ترامپ در انتخابات پیروز شود توافقی که بین دو کشور باید انجام شود بسیار سخت تر اتفاق خواهد افتاد.

ترامپ در طی صحبت هایش گفت:" ما تمام گزینه هایی را که هیچ کدام از سیاستمداران پیشین رو نکرده بودند در اختیار داریم."

ترامپ:اگر من دوباره در انتخابات پیروز شوم مذاکره سخت تر خواهد شد!

این صحبت های ترامپ در حالی است که پکن اتهامات او را رد می کند و اسرار دارد که چین محصولات کشاورزی آمریکا را خریداری می کند و در روز یکشنبه اعلام کرد که از ۱۹ جولای میلیون ها تن سویا از آمریکا به چین صادر شده است.

چین زودتر موافقت کرد با خرید بیشتر سویا ، گاز طبیعی و صادرات دیگر مازاد تجاری چند میلیارد دلاری خود با ایالات متحده را محدود کند و همین توافق نیز با افزایش تعرفه های گمرک که توسط ترامپ در سال گذشته انجام شد متوقف شد.

تجارت این دو کشور از سال ۲۰۱۸ قفل شده است یعنی از زمانی که ترامپ تعرفه کالاهای چینی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار را ۲۵ درصد افزایش داد و پاسخی مشابه از پکن دریافت کرد و این افزایش تعرفه های گمرکی بر روی کالاهای بیشتر تا کنون ادامه داشته است.

تنش های بین چین و آمریکا روز به روز در حال افزایش است و این در حالی است که گروه بیست در مقابل این دو کشور سکوت را ترجیح داده اند.

واکنش بازار جهانی به حملات ترامپ به چین چه بوده است؟

بازارهای جهانی از جمله بازار اروپا پس از توییت های ترامپ با افت چشمگیری مواجه شدند و در این بین شاخص دکس آلمان در نتیجه نا امید شدن شرکت ها از توافق با افت شدیدی رو به رو شده است. این شاخص حساسیت بالایی نسبت به تنش های بین آمریکا و چین دارد چرا که کمپانی های آن به توافق بین چین و آمریکا تکیه کرده اند.

شاخص cac فرانسه نیز ۱.۶ درصد افت کرده است و ibex اسپانیا نیز با سقوط ۲.۵ درصدی مواجه شده است و شاخص ftse ایتالیا نیز ۲ درصد سقوط کرده است وارزش یکی از سهام های اروپایی که ۶۰۰ کمپانی در آن سهامدار هستند ۱.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

آمریکا نیز از این کاهش ارزش سهام ها مستثنی نبوده است و ارزش سهام وال استریت نیز کاهش پیدا کرده است و کمپانی اپل نیز یکی از شرکت هایی است که به روابط تجای بین چین و آمریکا بسیار حساس است و هر دگرگونی در روابط این دو کشور این کمپانی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد چرا که چین یکی از بزرگترین بازارهای مصرف محصولات اپل است.

کنر کمپبل کارشناس اقتصادی شرکت اسپریدکس می گوید:" ترامپ با رشته ای توییت های التهابی تصورات خوش بینانه توافق جنگ تجاری را بر باد داد."

نظرات بینندگان