arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

۱۵ مهاجر اتیوپیایی در نزدیکی ساحل یمن جان باختند

سازمان بین المللی مهاجرت که زیر نظر سازمان ملل متحد قرار دارد، چهارشنبه شب اعلام کرد که ۱۵ مهاجر اتیوپیایی که در حال سفر از جیبوتی به سمت یمن بودند، در دریای سرخ جان باختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان بین المللی مهاجرت که زیر نظر سازمان ملل متحد قرار دارد، چهارشنبه شب اعلام کرد که ۱۵ مهاجر اتیوپیایی که در حال سفر از جیبوتی به سمت یمن بودند، در دریای سرخ جان باختند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این ۱۵ مهاجر پس از آن کشته شدند که قایق حامل انتقالشان از کار افتاد و آنها یک هفته بدون آب و غذا بسر می بردند.

این سازمان در اطلاعیه ای اعلام کرد که مجموع مهاجران اتیوپیایی، 90 نفر بودند که در قایق و حدود یک هفته بدون آب و غذا در آب های جیبوتی و یمن بسر می بردند که در جریان آن، ۱۵ تن جان خود را از دست دادند.

سازمان بین المللی مهاجرت، علت مرگ این افراد را گرسنگی و تشنگی دانست و اعلام کرد که برخی دیگر نیز پس از آن جان باخته اند که قایق آنها واژگون شده است.

بر اساس این گزارش، چند تن از این افراد نیز پس از ورود به یمن و پس از آن که نتوانستند بسرعت خود را به مراکز بهداشتی برسانند، جان باخته اند.

سازمان بین المللی مهاجرت، جزئیاتی از چگونگی رسیدن این مهاجران از جیبوتی به یمن را اعلام نکرده است.

با وجود جنگ خانمان سوز یمن که در نتیجه حملات ائتلاف عربی و از فروردین ماه 94 آغاز شد و در جریان آن ده ها هزار تن کشته شدند، این کشور به خاطر نزدیکی به کشورهای متمول حاشیه خلیج فارس، همچنان مقصد مهاجران آفریقایی است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، در سال گذشته میلادی حدود ۱۵۰ هزار نفر از قاره آفریقا وارد یمن شدند که ۹۲ درصد آنان را شهروندان کشور اتیوپی تشکیل می دادند.

اما هزاران تن از مهاجران آفریقایی موفق نمی شوند خود را به یمن برسانند و در دریا غرق می شوند و بسیاری نیز پس از رسیدن به سواحل یمن، از سوی گروه های مسلح کشته می شوند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان