arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸

لیست جدید ماهانه فدراسیون جهانی شطرنج؛ ریتینگ 2702 برای سوپر استادبزرگ علیرضا فیروزجا

لیست جدید ماهانه فدراسیون جهانی شطرنج منتشر شد که بر این اساس علیرضا فیروزجا و پرهام مقصودلو به ترتیب در رده های سی و هشتم و نود و چهارم جهان قرار گرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش فارس، لیست جدید ماهانه فدراسیون جهانی شطرنج منتشر شد. بر این اساس در بخش استاندارد مگنوس کارلسن قهرمان حال حاضر جهان با 2882 واحد ریتینگ در صدر برترین شطرنجبازان جهان در بخش استاندارد قرار دارد. فابیانو کاروانا آمریکایی با 2818 واحد ریتینگ و دینگ لیرن چینی با 2805 واحد ریتینگ در رده رده های دوم و سوم برترین شطرنجبازان جای گرفتند. آنیش گیری، ماکسیم وشیه، وسلی سو، یان نپومنیاشی، لون آرونیان و لینیر پرز در رده های چهارم تا دهم ایستادند.

در بخش استاندارد برترین شطرنجبازان بانوی جهان هو یفان با 2659 واحد همچنان صدرنشین است. جو ونجون با 2600 واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و الکساندرا گریاچکینا با 2564 واحد در رده سوم ایستاد. سارا خادم الشریعه با 2468 واحد ریتینگ در رده بیست و یکم برترین شطرنجبازان بانوی جهان جای گرفته است.

در بخش استاندارد شطرنجبازان کشورمان سوپر استادبزرگ علیرضا فیروزجا با 2702 واحد ریتینگ در صدر جدول قرار گرفت. پرهام مقصودلو با 2656 واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و سیدمحمدامین طباطبایی با 2601 واحد در جایگاه سوم ایستاد. پویا ایدنی، آرین غلامی، احسان قائم مقامی، مسعود مصدق پور، شاهین لرپری زنگنه، سیدخلیل موسوی و امیررضا پوررمضانعلی در رده های بعدی جای گرفتند.

در بخش استاندارد شطرنجبازان بانوی کشورمان سارا خادم الشریعه با 2468واحد ریتینگ در صدر جدول قرار دارد. آتوسا پورکاشیان با 2305 واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و مبینا علی نسب با 2280 واحد در جایگاه سوم ایستاد. غزل حکیمی فرد، میترا حجازی پور، آناهیتا زاهدی فر، هانیه خلجی، مینو عسگری زاده، میترا اصغرزاده و آنوشا مهدیان در رده های بعدی جای گرفتند.

ایران با میانگین 2557 هم ریتینگ با آرژانتین در رده بیست و سوم جهان قرار گرفت. ایران در آسیا همچنان در رتبه سوم قرار دارد. کشورمان در ابتدای سال 2015 با میانگین 2479 در رده 51 جهان و ششم آسیا قرار داشت.

نظرات بینندگان