arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۸

مقام ترکیه ای : ۹۲ هزار شهروند سوری تابعیت ترکیه دریافت کرده اند

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سویلو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۴۷ هزار نفر از این افراد بالغ و باقی آن ها کودک هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقام ترکیه ای : ۹۲ هزار شهروند سوری تابعیت ترکیه دریافت کرده اندبه گزارش خبرگزاری آناتولی، سویلو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۴۷ هزار نفر از این افراد بالغ و باقی آن ها کودک هستند.

وی توضیح داد که اکنون سه میلیون و ۶۳۹ هزار و ۲۴۸ پناهنده سوری در ترکیه زندگی می کنند.

سویلو گفت: شمار مهاجرانی که ترکیه در طول تاریخ خود میزبان آن ها بوده پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده است که شامل پناهندگان و مهاجران کنونی سوریه نیز می شود.

مقام ترکیه ای یادآورشد که ما  اکنون شاهد وضعیتی هستیم که پیش از این تجربه نکرده بودیم.

وزیر کشور ترکیه توضیح داد: براساس گزارش های اداره آموزش، بیش از یک میلیون و ۴۷ هزار و ۵۳۶ پناهده سوری در ترکیه در سن آموزش هستند.

سویلو ادامه داد: گزارش ها نشان می دهد که ۶۵ تا ۷۰ درصد از آوارگان سوری خواستار بازگشت به کشورشان پس از استقرار امنیت هستند.

وی افزود: تاکنون ۵۴۷ هزار مهاجر سوری در استانبول ساکن شده اند و صدور مجوز اسکان مهاجران سوری در این شهر متوقف و فقط به موارد اضطراری و استثنایی مانند ایجاد اشتغال و یا بیماری محدود شده است.

سویلو تاثیر حضور مهاجران سوری بر ساختار جمعیتی ترکیه را بعید دانست.

سوریه از اسفند ماه سال ۱۳۸۹ (۲۰۱۱) تاکنون با یورش گروه های تروریستی مورد حمایت جبهه غربی - عربی - صهیونیستی روبه رو  است.  

تاکنون در این درگیری ها صدها هزار شهروند سوری کشته، زخمی، مفقود و یا در داخل و خارج آواره شده اند.

نظرات بینندگان