arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

وزارت دادگستری: ۱۱ نفر از محکومان ایرانی از تایلند تحویل مقامات کشورمان شدند

معاون حقوق بشر و امور بین الملل و رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری گفت: ۱۱ نفر از محکومان ایرانی از تایلند تحویل مقامات کشورمان شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون حقوق بشر و امور بین الملل و رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری گفت: ۱۱ نفر از محکومان ایرانی از تایلند تحویل مقامات کشورمان شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل و رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری اعلام کرد: در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان ۱۱ نفر از محکومان به حبس ایرانی که سالها در زندانهای تایلند دوران محکومیت خود را می گذرانیدند تحویل نماینده اعزامی کشورمان شدند و امروز صبح به تهران بازگشتند.

وی افزود: اتهام اکثر این افراد قاچاق مواد مخدر می باشد و یک نفر از این افراد در حال انتقال ساک امانی دوستان خود که در آن مواد مخدر جاسازی شده بود دستگیر شده است.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری کشورمان به هموطنان هشدار داد هنگام سفر پایبندی به قوانین کشورها را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و از ارتکاب رفتارهای خلاف قانون بپرهیزند که مجازات های سختی در انتظار آنهاست. در اکثر کشورها در قبال مواد مخدر قوانین سختگیرانه و مجازاتهای سرکوبگرانه ای وجود دارد که رهایی از آن به آسانی میسر نیست. گاهی افراد برای چند عدد قرص روانگردان به سالها زندان محکوم شده اند.

نظرات بینندگان