arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

شمار دموکرات‌های حامی استیضاح ترامپ به ۱۱۷ تن رسید / دفاع پلوسی از عملکرد خود در قبال ترامپ

با اوج گرفتن تلاش درخواست‌کنندگان استیضاح علیه دونالد ترامپ که به ‌زودی اکثریت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا را شامل می‌شود، نانسی پلوسی باز هم از "رویکرد روشمند" خود برای تحقیقات علیه رئیس‌جمهوری آمریکا دفاع کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با اوج گرفتن تلاش درخواست‌کنندگان استیضاح علیه دونالد ترامپ که به ‌زودی اکثریت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا را شامل می‌شود، نانسی پلوسی باز هم از "رویکرد روشمند" خود برای تحقیقات علیه رئیس‌جمهوری آمریکا دفاع کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از طرف لیبرال‌های داخل و خارج کنگره بابت آنچه استراتژی بسیار محافظه‌کارانه برای رویارویی با ادعاهای خطاکاری ریاست جمهوری، خصوصا پس از شهادت بازرس ویژه تحقیقات مقابل کنگره، می‌دانند تحت فشار قرار دارد. تحقیقات بازرس مولر روی موضوع مداخله انتخاباتی رویه و تلاش‌های ترامپ برای جلوگیری از تحقیقات متمرکز بود.

اما پلوسی در بیانیه‌ای بلند بالا با این استدلال که رهبران دموکرات با چنگ و دندان برای مسوول دانستن رئیس‌جمهوری آمریکا می‌جنگند، لیستی طولانی از تحقیقات کمیته، چالش‌ها در دادگاه و روش‌های قانونی به جای استیضاح مستقیم ارائه کرد. او گفت: برای دفاع از دموکراسی و قانون اساسی خودمان، دموکرات‌های کنگره به قانونگذاری، تحقیقات و پیگرد قانونی ادامه می‌دهند.

بیانیه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حالی ایراد شد که شمار دموکرات‌های حامی استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا به ۱۱۷ تن رسید.

نانسی پلوسی جمعه با اشاره به بخشی از افشاگری‌های شهادت مولر گفت این مدیر سابق اف‌بی‌آی "تایید کرد که کمپین رئیس‌جمهوری آمریکا از مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ استقبال کرده و ۱۰ مورد از مانع‌تراشی رئیس‌جمهوری آمریکا در عدالت را ذکر کرد."

به گفته پلوسی، تلاش‌های متعاقب ترامپ برای عدم انتشار اطلاعاتی از تحقیقات دموکرات‌ها هم "مدرک دیگری از مانع‌تراشی در روند عدالت" است. در عین حال که پلوسی همواره برای فرونشاندن بحث استیضاح تلاش کرده است، به فقدان حمایت افکار عمومی یا جمهوری‌خواهان کنگره اشاره کرد. این مقام دموکرات همچنین برای حفظ مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا تلاش می‌کند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین به شماری از گام‌های دیگر دموکرات‌ها برای مسوول دانستن دونالد ترامپ اشاره کرد. این لیست شامل تلاش‌های کمیته نظارت و اصلاح مجلس نمایندگان آمریکا برای دستیابی به سوابق مالی ترامپ می‌شد. این امر می‌تواند نقض‌های "بند درآمد قانون اساسی" را فاش کند و کمیسیون مالی از طریق آن به صورت حساب مالیاتی ترامپ می‌رسد که می‌تواند تضاد منافع بیشتری مرتبط با داد و ستد مالی ترامپ فاش کند. همچنین تحقیقاتی از سوی کمیته روابط خارجی درباره روابط ترامپ با روسیه انجام می‌شود که برخی از آنها در دستور کار تحقیقات بازرس مولر نبود.

نظرات بینندگان