arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

تاثیر فعالیت اجتماعی بر کاهش خطر زوال عقل

افرادی که در دوران میانسالی به لحاظ اجتماعی فعال هستند کمتر در معرض زوال عقل قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افرادی که در دوران میانسالی به لحاظ اجتماعی فعال هستند کمتر در معرض زوال عقل قرار دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که در دهه ۵۰ و ۶۰ عمر خود فعالیت اجتماعی دارند کمتر احتمال دارد در سنین سالمندی به زوال عقل دچار شوند.

این بررسی از سوی متخصصان انگلیسی تاکید کننده شواهد دیگری است که نشان می‌دهند روابط اجتماعی نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به زوال عقل دارند. زوال عقل چالش جدی در سلامت جهانی است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۱ میلادی یک میلیون نفر در انگلیس به این عارضه دچار شوند. این درحالیست که یک سوم از موارد ابتلا به زوال عقل قابل پیشگیری است.

محققان انگلیسی اظهار داشتند: دراین مطالعه دریافتیم روابط اجتماعی در دوران میانسالی و پس از آن خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهد. این یافته‌ها می‌تواند ارتقاء دهنده راهکارهایی باشد که خطر ابتلا به این عارضه را در تمامی افراد کاهش دهد و دلیل دیگری بر اهمیت بهبود روابط اجتماعی و یافتن اقداماتی در جهت کاهش احساس تنهایی و انزوا در جامعه باشد.

در این بررسی محققان بر رابطه بین روابط اجتماعی در سنین ۵۰، ۶۰ و ۷۰ و احتمال ابتلا به زوال عقل تمرکز کردند و به این موضوع پرداختند که آیا روابط اجتماعی با در نظر گرفتن فاکتورهای دیگری از قبیل سطح تحصیلات، اشتغال و وضعیت اقتصادی اجتماعی بر افت شناختی تاثیر دارد؟

به گزارش مدیکال اکسپرس، محققان انگلیسی دریافتند افزایش سطح روابط اجتماعی در ۶۰ سالگی با کاهش چشمگیر خطر ابتلا به زوال عقل در دوران بعدی ارتباط دارد. بررسی‌ها نشان داد افرادی که در ۶۰ سالگی روزانه با دوستان خود دیدار دارند ۱۲ درصد کمتر احتمال دارد به زوال عقل دچار شوند.

 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان