arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

فلسطین: سازمان ملل نام اسرائیل را در "لیست ننگ" قرار دهد

نماینده فلسطین در سازمان ملل خواستار قرار دادن نام رژیم صهیونیستی در "لیست ننگ" در ارتباط با ناقضان حقوق کودکان قرار دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نماینده فلسطین در سازمان ملل خواستار قرار دادن نام رژیم صهیونیستی در "لیست ننگ" در ارتباط با ناقضان حقوق کودکان قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل در جریان نشست این سازمان درباره وضعیت کودکان در درگیری‌های مسلحانه اظهار کرد، دبیرکل سازمان ملل باید نام اسرائیل را در "لیست ننگ" قرار دهد تا این رژیم نیز به طرف‌هایی که مرتکب اعمال شرم آور به ویژه علیه کودکان می‌شوند، اضافه شود.

وی افزود: نبود نام اسرائیل در این لیست، تلاش‌ها برای پایان دادن به تخلفات علیه کودکان جهان را کاهش داده و اعتبار این لیست را زیر سؤال می‌برد و در سایه محاکمه و بازخواست نکردن این رژیم کودکان فلسطینی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

این نماینده فلسطین در ادامه گفت که از سال ۲۰۰۰ تاکنون رژیم صهیونیستی ده‌ها هزار کودک فلسطینی را بازداشت کرده است و ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم تا این نسل را به طور کامل نجات دهد.

در این نشست گزارش دفتر دبیرکل سازمان ملل درباره کودکان به دام افتاده در مناطق درگیری‌های مسلحانه بررسی شد.

در این گزارش آمده است که در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۴ هزار مورد حقوق کودکان از سوی حدود ۲۰ کشور نقض شد.

در این گزارش درباره کودکان فلسطینی نیز تأکید شده است که در سال ۲۰۱۸ بیشترین نسبت شهادت و زخمی شدن کودکان در مقایسه با چهار سال گذشته ثبت شده است و در این سال ۵۹ کودک فلسطینی شهید و ۲۷۵۶ کودک دیگر نیز مجروح شدند که بیشتر آنها در جریان راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت در نوار غزه هدف گرفته شده‌اند. در میان مجروحان برخی فلج و برخی نیز نقص عضو شده‌اند و ارتش رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان آن مسؤول خشونت علیه کودکان در کرانه باختری و قدس هستند.

طبق این گزارش، ۲۰۳ کودک در حال حاضر در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که اغلب آنها در بازداشت اداری بوده و هیچ‌گونه محاکمه‌ای علیه آنها صورت نمی‌گیرد. تا پایان دسامبر ۲۰۱۸، ۸۷ کودک با احکام قضایی در زندان‌های رژیم اشغالگر حضور داشتند که در شرایط سخت بازداشت و بدرفتاری قرار دارند.

نظرات بینندگان