arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

احتمال شرکت «عبدالله گل» در انتخابات ریاست جمهوری 2023 ترکیه

برخی رسانه‌های خبری از شرکت «عبدالله گل» رئیس جمهور سابق ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال 2023 خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احتمال شرکت «عبدالله گل» در انتخابات ریاست جمهوری 2023 ترکیهبرخی منابع خبری از ورود «عبدالله گل» رئیس جمهور سابق ترکیه به  عرصه انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر دارند.

خبرگزاری «آذر نیوز» شنبه شب به وقت تهران  به نقل از رسانه‌های ترکیه‌ای گزارش داد که عبدالله گل قصد دارد خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2023 ترکیه کند. این در حالی است که عبدالله گل این خبر را تاکنون نه تایید و نه تکذیب کرده است.

عبدالله گل در سال 2001 به همراه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور کنونی ترکیه «حزب عدالت و توسعه» را تأسیس کرد و در سال 2007 نیز به ریاست ‌جمهوری ترکیه رسید. او سال گذشته به علت انتقاد از قوانین وضعیت اضطراری از سوی اردوغان و هم حزبی‌هایش آماج حملات و انتقاد قرار گرفت.

روزنامه «حریت» ترکیه نیز چندی قبل گزارش کرد که عبدالله گل به همراه دوستان سابق اردوغان و چند تن از وزرای سابق و اعضای حزب عدالت و توسعه قصد دارند پس از انتخابات شهرداری‌ها ، حزب جدیدی راه‌اندازی کنند. این خبر به مثابه بمبی خبری در محافل سیاسی ترکیه قلمداد می‌شود. ریاست این حزب جدیدالتأسیس را قرار است «علی باباجان» وزیر اسبق ترکیه بر عهده بگیرد. فردی که برای سال‌ها از نزدیکان اردوغان محسوب می‌شد واردوغان در سال 2009 او را با اختیارات ویژه به عنوان معاون نخست وزیر و وزیر هماهنگ کننده سیاستهای اقتصادی ترکیه منصوب کرده بود. 

منبع: فارس
نظرات بینندگان