arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

امام جمعه کرج: اسلام جهان وطن است؛ دیپلماسی ایران باید نسبت به ماجرای ورزشگاه کربلا اعتراض کند / به اسم فوتبال، با حضور زنان بی حجاب، به رقص و پای‌کوبی پرداختند

در روایات توصیه‌شده که اگر خواستید یادمان بسازید، درجایی بسازید که مقاتله و مبارزه صورت گرفته است و خونی ریخته شده است. مثلاً درجایی که کسی را ترور کرده‌اند، باید یک یادمان ساخت. پس جزو دستورات است که باید ساخت‌ و سازهایی از این‌ دست صورت بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه کرج: اسلام جهان وطن است؛ دیپلماسی ایران باید نسبت به ماجرای ورزشگاه کربلا اعتراض کند / به اسم فوتبال، با حضور زنان بی حجاب، به رقص و پای‌کوبی پرداختند

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه با تاکید بر شناخت عمیقتر جایگاه اهل‌بیت علیهم‌السلام اظهار داشت که هیچ‌کدام از ما بدون تعارف و شکسته‌نفسی، اهل‌بیت را آنگونه که باید نمی‌شناسیم.

به گزارش «انتخاب» ، آیت الله حسینی همدانی در جلسه با ستاد بازسازی عتبات استان البرز در ادامه نوع شناخت از اهل بیت (ع) متذکر شد که زیارت جامعه کبیره را که می‌خوانیم می‌فهمیم که هیچ‌چیزی از بحث امامت نمی‌دانیم و رابطه‌ای که با امام باید عارفا بحقه برقرار ‌شود، مغفول می‌ماند.

امام‌جمعه کرج افزود: روایاتی درباره وجود نوری اهل‌بیت از شیعه و سنی به دست ما رسیده است که مافوق تواتر است، اما ما فهم دقیقی نسبت به چگونگی این وجودات نورانی نداریم.

آیت‌الله حسینی همدانی کعنقد است که از بحث توسل و توجه به اهل‌بیت، به‌آسانی می‌گذریم و تصریح کرد به‌طور مثال با یک اشاره کور مادرزاد را شفا می‌دهند؛ اما ما نه می‌فهمیم که آن اشاره چیست، نه نسبت به چگونگی این امر درکی داریم.

وی گفت: طبق روایت «لَوْلاکَ لما خَلَقْتُ الأفْلاکَ»، خدای تعالی به بهانه اهل‌بیت، تمام عالم را خلق کرده است. وجود نوری آن‌ها در خدمت بشر قرار گرفته و آمده‌اند تا ما را هدایت کنند. در چنین فضایی مردم تحمل نکردند و آن‌ها را به شهادت رساندند؛ که بزرگ‌ترین آن‌ها که به او شیخ الائمه میگوییم ۶۵ ساله است.

نماینده رهبر معظم انقلاب بر جامعیت دستورات اهل‌بیت تأکید و اظهار داشت: ما اگر خدمت حضرت حجت برسیم از او می‌خواهیم که برای زندگی ما به ما دستورالعمل بدهد؛ اما روایاتی که از اهل‌بیت در همه مسائل فردی، اجتماعی، خانوادگی و سیاسی رسیده است و بیانات خود اهل‌بیت است، چقدر این‌ها را عمل کردیم؟

آیت‌الله حسینی همدانی در خصوص جنبه هدایتی اهل‌بیت علیهم‌السلام تصریح کرد: هدایت اهل‌بیت 2 گونه است؛ هم ایصال الی المطلوب دارند، هم ارائه طریق دارند. اگر شما دستت را به آن‌ها بدهی شما را به مقصد می‌رسانند و اگر از آن‌ها راه بخواهی، راه را به شما نشان می‌دهند.

وی افزود: بعد از شهادت اهل‌بیت عصمت و طهارت، ارائه طریق و ایصال الی المطلوب آن‌ها از بین نرفته است. مضاجع شریف اهل‌بیت مثل مناره‌های نور برای ما مسیر هدایت را نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بر اهمیت ساخت گنبد و بارگاه تأکید کرد و گفت: در روایات توصیه‌شده که اگر خواستید یادمان بسازید، درجایی بسازید که مقاتله و مبارزه صورت گرفته است و خونی ریخته شده است. مثلاً درجایی که کسی را ترور کرده‌اند، باید یک یادمان ساخت. پس جزو دستورات است که باید ساخت‌ و سازهایی از این‌ دست صورت بگیرد.

وی افزود: دلیل اینکه برای ما اهمیت دارد که حتماً گنبد و بارگاهی برای اهل‌بیت ساخته شود، این است که یک علامت است و می‌خواهیم که مسیر هدایت آن‌ها گم نشود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ستاد عتبات استان البرز در خصوص فعالیت‌های ایام اربعین اظهار داشت: توصیه می‌کنم همان‌طور که نظر حضرت آقا هم هست، در ایام اربعین، در بحث مهمان‌پذیری، مستقل از عراقی‌ها عمل نکنید تا احساس ناراحتی نکنند. اجازه بدهید که آن‌ها پذیرایی‌شان را بکنند و شما در این امر به آن‌ها کمک کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی فرهنگ اهل‌بیت را، هدف مبارزاتی دشمن برشمرد و بیان داشت: دشمن ما این را خوب فهمیده است که مبارزه با استکبار فرهنگ اهل‌بیت است، لذا با این فرهنگ در همه‌جا مبارزه می‌کند؛ و اساساً داعش را هم برای همین به وجود آوردند.

وی افزود: این قضیه را هم ساده نگیرید که در کربلا ورزشگاهی را در اختیار عده‌ای می‌گذارند تا به اسم فوتبال، با حضور زنان بی حجاب، به رقص و پای‌کوبی بپردازند. وقتی در کربلا اتفاق می‌افتد نه در بغداد، یعنی می‌خواهند از آن محل مقدس، قداست زدایی کنند و جلوی توسعه فرهنگ شیعی را بگیرند.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز در ادامه گفت: قطعاً پشت این مسئله، استراتژی دشمن است. می‌خواهند شیعه را محک بزنند که آیا عکس‌العملی از خود نشان می‌دهد یا نه. دیپلماسی جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور شیعه، باید بلافاصله موضع بگیرد و اعتراض خودش را برساند. ما مسلمانیم و اسلام جهان‌وطن است و هر جا مسلمان هست، باید توجه نشان داده شود.

آیت‌الله حسین همدانی اذعان داشت: اربعین با حضور ۱۵ میلیونی و ۲۰ میلیونی که از کشورهای مختلف می‌آیند و تعداد زیادی از آن‌ها هم مسلمان نیستند، تمام هیمنه استکبار را به لرزه درمی‌آورد. لذا دشمن بی‌کار نمی‌نشیند.

وی بر تقویت و توسعه فرهنگ شیعی تأکید کرد و گفت: در مقابل دشمن، ما حتماً باید این مسیر را تقویت کنیم. راه تقویت هم جهات مختلفی دارد که یکی همین ساخت‌ و سازهاست؛ و استراتژی ما این است که اولویت با حرم‌های اهل‌بیت باشد، مخصوصاً سامرا.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز، تبلیغات فرهنگی در ایام اربعین را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: انشاء الله دوستان، امسال علاوه بر خدماتی غذایی که دارید، بیشتر هدف و مسیری که می‌خواهید طی کنید، مسائل فرهنگی باشد. از حوزه‌های علمیه و دانشگاه فراخوان بدهید تا در مسیر تبلیغ فرهنگ اهل‌بیت در کنار خدماتی که شما می‌رسانید، قدم بردارند.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان متذکر شد: به‌منظور متمرکز شدن کمک‌های بازسازی عتبات، خوب است که جمع‌آوری کمک‌های مردمی، به شکل متفرقه انجام نشود و نکته آخر اینکه گزارش کار دادن به مردم اعتماد می‌آورد.

نظرات بینندگان