arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۸

قرارداد احداث قطار برقی تهران ـ. مشهد با چین منعقد شد‌

معاون اول رئیس جمهور گفت: قرارداد احداث قطار برقی تهران ـ. مشهد که از حجم بالای مسافر برخوردار است، با کشور چین منعقد شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول رئیس جمهور گفت: قرارداد احداث قطار برقی تهران ـ. مشهد که از حجم بالای مسافر برخوردار است، با کشور چین منعقد شده است.

به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از ادامه خط دو قطار شهری مشهد و آغاز عملیات اجرایی احداث خط چهار اظهار داشت: شیوه شهردار مشهد را قبول داریم و به بانک‌ها گفته‌ایم که با شهرداری مشهد و آن‌هایی که اینگونه می‌توانند کار کنند همکاری داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: شهردار مشهد اعلام کرد که امسال ۷۵۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه در مشهد اجرا خواهد شد موضوعی که برای ما خیال بود و این حجم پروژه خوشحال‌کننده و قابل تقدیر است.

جهانگیری افزود: شهردار مشهد پرتلاش، شورای شهر مشهد منسجم و استاندار خراسان رضوی پیگیر است و امیدواریم همان طور که توانستند ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مربوط به قطار شهری را محقق کنند امسال نیز ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر را محقق کنند و در این مسیر دولت نیز از شهرداری مشهد حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مطمئن هستیم با اقداماتی که مدیریت شهری مشهد برنامه‌ریزی کرده، چهره شهر مشهد از نظر کار‌های عمرانی متحول خواهد شد گفت: مشهد از شهردار جوانی برخوردار است که امیدواریم با تکیه بر همین قوه جوانی با حمایت‌های شورای شهر کار‌های بزرگی انجام دهد.

جهانگیری ادامه داد: کلانشهر مشهد بعد از تهران، بزرگ‌ترین کلانشهر کشور است که به دلیل متعدد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، مذهبی و ... می‌تواند نمادی از آثار مدیریت جمهوری اسلامی و مدیریت کلان کشور باشد. خط ۴ قطارشهری مشهد پروژه بسیار بزرگی است که سرمایه‌گذاری کلانی می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شهرداری مشهد ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار خود برای قطارشهری و بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی را استفاده کند. به همه مسائل شهر باید به صورت جدی توجه شود و بسیار خرسندیم که شورای پنجم شهر مشهد که از انسجام خوبی نیز برخوردار است، توجه خوبی به این موضوع داشته و دستورالعمل‌های مناسبی نیز تعریف کرده است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه قطار شهری و مترو‌ها بهترین راه حل مقابله با ترافیک در کلانشهر‌ها بوده است گفت: اصرار داشتیم تکنولوژی‌های جدید ریلی را وارد کشور کنیم که از جمله آن می‌توان به قطار سریع‌السیر تهران، قم، اصفهان اشاره کرد. قرارداد احداث قطار برقی تهران-مشهد که از حجم بالای مسافر برخوردار است، با کشور چین منعقد شده است.

وی ادامه داد: ۲۷۰ کیلومتر خطوط مترویی در کلانشهر‌ها در حال اجراست و تاکنون ۱۳ هزار میلیارد اوراق مشارکت فروخته شده است.

جهانگیری عنوان کرد: پیامی از این جلسه به آمریکا می‌توان داد؛ آمریکایی‌ها گمان می‌کردند با تحریم نفت می‌توانند مانع توسعه کشور و انباشته شدن مشکلات مردم شوند، ولی مدیران توانمند و خوش فکر ما کاری کردند که فقط شهرداری مشهد بیش از ۷۵۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف کرده‌اند. خط ۴ قطارشهری مشهد در حاشیه شهر و مهمترین منطقه از نظر جمعیتی واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت شورای شهر و دولت شاهد پیشبرد سریع پروژه باشیم. دولت نیز کمک خواهد کرد هرچه سریعتر مردم حاشیه شهر مشهد از این امکانات بهره‌مند شوند. با همت شورا و دولت برای خط ۴ کمک خواهیم کرد تا مردم حاشیه سریعتر از این امکان بهره‌مند شوند.

نظرات بینندگان