arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸

بازداشت یک هوادار مسلح ترامپ در نزدیکی یک کمپ پناهجویان در ال پاسو

یک هوادار مسلح ترامپ که گفته می‌شود قصد حمله به پناهجویان را داشته است در نزدیکی مرکز نگهداری پناهجویان در ال پاسو بازداشت شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک هوادار مسلح ترامپ که گفته می‌شود قصد حمله به پناهجویان را داشته است در نزدیکی مرکز نگهداری پناهجویان در ال پاسو بازداشت شده است.

به گزارش فارس، تنها چند روز بعد از تیراندازی خونین یک نژادپرست در شهر «ال پاسو» آمریکا، یکی از حامیان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، در حالی که سلاح در دست داشت، مقابل مرکز نگه‌داری پناه‌جویان در این شهر دستگیر، اما اندکی بعد آزاد شد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «توماس بارترام» ۲۱ ساله، روز پنجشنبه وانت خود که بر روی آن عکس ترامپ در لباس «رامبو» (نقش اول یک مجموعه فیلم جنگی آمریکایی) را چسبانده بود، مقابل ساختمان این مرکز متوقف کرده و شروع به تهدید پرسنل آن کرد.

«آنا تیفانی دِوِز» مدیر مرکز نگه‌داری پناه‌جویان پس از دستگیری فرد خاطی گفت:‌ «او بیرون ساختمان ایستاده بود و رفتار عجیبی داشت و به‌خاطر علامت ضد ترامپی که روی پنجره نصب کرده بودیم، به داوطلبانی که بیرون [ساختمان] حضور داشتند حرف‌های تهدیدآمیز می‌زد».

دوز افزود: «هنگامی که منتظر [پلیس] بودیم، پنجره را باز کردم تا ببینم او در وانتش چکار می‌کند و در آن زمان بود که دیدم دستکش‌های لاستیکی آبی رنگی به دست کرده و چاقوی بسیار بزرگی در دست داشت».

دقایقی بعد پلیس از راه رسید و او را دستگیر کرد. او به مدت دو ساعت بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت اما به دلیل عدم ارتکاب جرم آزاد شد. سخنگوی پلیس اعلام کرد این جوان، یک سلاح دارای مجوز حمل به همراه داشت.

پرسنل مرکز نگه‌داری پناه‌جویان، اقدام پلیس در آزاد کردن فرد مهاجم را محکوم کرده و بیان داشتند او «نیت آشکاری برای انجام حمله مسلحانه داشت».

این اتفاق، روز پنجشنبه، در حالی روی داد که ترامپ برای دیدار با بازماندگان تیراندازی مرگبار روز شنبه هفته گذشته به این شهر سفر کرده بود.

عامل این حادثه با تیراندازی داخل یکی از شعبه‌های فروشگاه زنجیره‌ای «والمارت» در ال پاسو۲۰ نفر را کشت و حداقل ۲۶ نفر دیگر را مجروح کرد. او روز جمعه اعلام کرد که این حمله را به دلیل هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده است و با اقدام تروریست مهاجم به نمازگزاران مسلمان در شهر «کرایست‌چرچ» نیوزیلند نیز موافق است.

لفاظی‌های ترامپ به ویژه مهاجم خواندن لاتین تبارهایی که به عنوان پناهجو و مهاجر به آمریکا می‌روند و سیاستهای سخت گیرانه وی علیه مهاجرت مورد انتقاد شدید رقبا و تحلیلگران آمریکایی قرار گرفته است.

پس از وقوع دو تیراندازی‌ مرگبار در دو ایالت آمریکا، شمار زیادی از کاربران توئیتر هشتگ «تروریست‌های ترامپ» را به ترند روز تبدیل کردند. ترامپ برای فرار از سرزنش‌ها، تمامی توئیت‌های نژادپرستانه خود را که پیش‌تر منتشر کرده بود پاک کرد.

نظرسنجی دانشگاه «کوینیپیاک» که نتایج آن سه شنبه (۱۰ مرداد) منتشر شد نشان داد ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها ترامپ را نژادپرست برمی‌شمارند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز چندی قبل با انتقاد شدید از اظهارات نژادپرستانه اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت که این سخنان با هدف ایجاد تفرقه در ملت آمریکا مطرح می‌شود.

«جو بایدن» نامزد پیشرو انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها نیز، ترامپ را به هیزم ریختن در آتش سفیدبرترپنداری متهم کرد که به گفته او، این امر، عامل چندین تیراندازی جمعی در ایالات متحده شده است.

ترامپ در توجیه این انتقادات مدعی شد تیراندازی‌های کور، قبل از آنکه او نامزد ریاست‌جمهوری شود نیز اتفاق می‌افتادند.

نظرات بینندگان