arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸

ارسال تجهیزات نظامی جدید ترکیه به مرزهای سوریه

ارتش ترکیه تجهیزات نظامی جدیدی را به مناطقی در جنوب این کشور و در مرز با سوریه ارسال کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

ارتش ترکیه تجهیزات نظامی جدیدی را به مناطقی در جنوب این کشور و در مرز با سوریه ارسال کرده است.

به گزارش فارس، نیروهای مسلح ترکیه دیروز (جمعه) تجهیزات نظامی جدیدی را به شهرستان «سوروج»، منطقه «اقجعه قلعه» استان شانلی اورفه واقع در جنوب این کشور ارسال کردند.

منابع خبری ترکیه می‌گویند که تجهیزات ارسالی، شامل خودروهای نظامی و زرهی و سکوهای پرتاپ موشک است.

به گزارش آناتولی، این تجهیزات با هدف حمایت از یگان‎های نظامی ترکیه در مرزهای سوریه ارسال شده است.

منابع نظامی ترکیه اعلام کردند که تجهیزات نظامی متشکل از 15 خودرو با پشتیبانی گروهی از پلیس و ژاندارم‌های ترکیه به سمت شهرستان سوروج استان شانلی اورفه منتقل شد.

آناتولی می‌گوید که این اقدام ترکیه به دلیل ادامه هدف قرار گرفتن مواضع ارتش ترکیه در شمال سوریه است که تازه‌ترین مورد آن حمله به پایگاه «کیمار» ترکیه در منطقه عفرین واقع در ریف شمالی حلب است.

ارتش ترکیه در حالی تجهیزات نظامی را به شمال سوریه منتقل کرده که آمریکا اخیرا درباره هرگونه اقدام یکجانبه نظامی ترکیه در شمال سوریه به آنکارا هشدار داده است.

وزارت خارجه آمریکا در تاریخ پنجم آگوست سال جاری میلادی (چهاردهم مردادماه) در واکنش به تهدیدهای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در زمینه حمله قریب الوقوع علیه مناطق تحت کنترل نیروهای کُرد که مورد حمایت این کشور هستند، بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «هرگونه اقدام نظامی در مناطق شمالی سوریه به ویژه نظامیان آمریکایی باعث نگرانی جدی واشنگتن است. ما این‌گونه اقدامات را غیرقابل قبول می‌دانیم و از ترکیه می‌خواهیم با واشنگتن در زمینه یک رویکرد مشترک همکاری کند».

حضور نظامی هر دو کشور آمریکا و ترکیه در سوریه غیر قانونی و برخلاف قوانین و هنجاری بین المللی است و دمشق بارها از نیروهای هر دو کشور مزبور خواسته است تا فورا خاک سوریه را ترک کنند.

نظرات بینندگان