arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸

گرانی تریاک، قاچاق شیشه را افزایش داد

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: گرانی مواد مخدر تریاک و عرضه آن کیلویی ۴۰ میلیون ریال، میزان گرایش به قاچاق شیشه و کشفیات این گونه مواد را افزایش داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان بیان کرد: گرانی مواد مخدر تریاک و عرضه آن کیلویی ۴۰ میلیون ریال، میزان گرایش به قاچاق شیشه و کشفیات این گونه مواد را افزایش داده است.

سرهنگ هادی قزوینه روز یکشنبه در سومین نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: میزان کشفیات موادمخدر صنعتی شیشه از ابتدای سال جاری تا بیستم مرداد امسال نسبت به مدت مشابه بیش از ۱۷ برابر افزایش داشته است.

این مقام انتظامی همدان از کاهش ۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری افزود: یک هزار و ۹۰۳ کیلوگرم مواد مخدر امسال در همدان کشف شده که سهم شیشه ۳۳ کیلو و ۸۸۸ گرم بود.

وی علت کاهش کشفیات را بروز تغییراتی در تولید مواد مخدر در کشورهای منطقه از جمله افغانستان به عنوان کانون تولید مواد افیونی، افرایش تولید شیشه و افزایش گرایش قاچاقچیان به سمت قاچاق این قبیل مواد صنعتی دانست.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان تشدید مسایل امنیتی در تنگه هرمز به عنوان مسیر دریایی ورود مواد مخدر و تجمیع نیروهای مسلح در نوار مرزی را نیز در کاهش ورود مواد مخدر به استان ها تاثیر داشته است.

وی ادامه داد: گرانی مواد مخدر تریاک منجر به کاهش حجم مواد مخدر و خرد و سبک شدن محموله ها شده است و حجم مواد خرد شده همچنین استفاده قاچاقچیان از شبکه های مجازی در قانون گریزی تاثیر داشته است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از کاهش ۲۰ درصدی کشف مواد مخدر خبرداد و گفت: ۳۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر امسال منهدم شده که در این حوزه با رشد ۳۹ درصدی مواجه هستیم.

سرهنگ قزوینه دستگیری پنج هزار و ۱۷۸ قاچاقچی، خرده فروش و عرضه کننده موادمخدر با ۲۰ درصد رشد، انجام چهار هزار و ۷۷۰ عملیات با ۲۳ درصد رشد، انجام ۴۷۶ طرح در حوزه مواد مخدر شامل پاکسازی، جمع آوری و کنترل محورهای مواصلاتی را از دیگر فعالیت های صورت گرفته عنوان کرد.

وی همچنین از توقیف ۴۳ دستگاه خودرو، ۱۸ دستگاه موتور سیکلت، ۹ قبضه اسلحه جنگی و انجام ۱۷ عملیات مشترک با سایر استان ها در سال جاری خبر داد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان تاکید کرد: هیچ خرده فروش معروف در استان نداریم که بتواند در یک محله و کوچه فعالیت داشته باشد و فعالیت او موجب بروز نارضایتی و ناامنی در محله شود.

سرهنگ قزوینه ادامه داد: تلاش ما این است که منطقه آلوده به مواد مخدر نداشته باشیم و اجازه ندهیم آن شکل بگیرد همچنین اجازه تجمع معتادان متجاهر در پارک ها و تفرجگاه ها را ندادیم.

وی خواستار حمایت های بعد از درمان معتادان شد و گفت: استمرار حمایت از معتادان بهبود یافته باید به گونه ای باشد که زمینه را برای بازگشت دوباره آنها به دامن اعتیاد سلب کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان