arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۸

بازی راگبی در استرالیا مصداق "کودک آزاری" است؟ / هشدار کارشناسان درباره خطرات یک بازی محبوب  

گروهی از کارشناسان ورزشی در استرالیا هشدار داده اند که بسیاری از ورزشها به جای آن که کارکردی مثبت داشته باشند، کارکردی مخرب و خطرناک دارند و می توانند به ضرر ورزشکاران عمل کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از کارشناسان ورزشی در استرالیا هشدار داده اند که بسیاری از ورزشها به جای آن که کارکردی مثبت داشته باشند، کارکردی مخرب و خطرناک دارند و می توانند به ضرر ورزشکاران عمل کنند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، بسیاری از ورزشهای پرطرفدار جهان ماهیتی خطرناک دارند اما راگبی را می توان یکی از پر خطرترین ورزشها دانست البته از دید موسسه بررسی آسیب های مغزی در استرالیا.

همه می دانند که ورزش هایی مثل راگبی  خطرات زیادی را به همراه دارند. خواه شامل یک استخوان شکسته ، بینایی آسیب دیده یا آسیب مغزی باشد. با این حال ، یک متخصص هشدار می دهد که آزمایش های جدید پزشکی می توانند ورزشهای اینچنینی را به طور کامل مختل کنند.

بازی راگبی در استرالیا مصداق

دکتر بنت اومالو پژوهشگر پیشگام در زمینه آسیب مغزی است که مدتی طولانی روی سلامتی بازیکنان راگبی در استرالیا مطالعه کرده است می گوید ترومای مکرر در ناحیه سر باعث می شود بازیکنان مستعد بیماری های جدی در ناحیه سر و گردن می شوند.یک مطالعه برجسته نشان داد که 99 درصد از مغز بازیکنان راگبی دچار آسی های جدی شده است.دکتر اومالو این داده ها را از لیگ حرفه ای راگبی جذب کرده است.

یک پاتولوژیست پزشکی قانونی نیز در این خصوص می گوید: "ما در اینجا با زندگی انسانها سر و کار داریم. در نسل بعدی یا دو نسل بعد بشر ورزشهایی مثل راگبی یا هاکی یا حتی برخی ورزشهای نمایشی مثل اسکی کم کم منسوخ می شوند. این اصلا منطقی نیست که ورزش به مغز انسان آسیب برساند. در بازی هایی مانند راگبی ، در هر بازی ضربه یا ضربه هایی به سر وارد می شود."

بازی راگبی در استرالیا مصداق

بر همین اساس نیز جامعه پزشکان استرالیایی به دنبال تصویب قانونی هسند که ورزش راگبی را حداقل برای افراد زیر 18 سال ممنوع کند. دکتر اومالو می افزاید: قرار دادن بچه ها در ورزش هایی مانند راگبی مانند "کودک آزاری" است و صحیح نیست که کودک را ورزشی تشویق کنیم که آسیب زا است.

وی گفت: "مغز شما 60-80 درصد آب دارد ، یک ارگان بسیار حساس و آسیب پذیر است که آزادانه در داخل جمجمه شما شناور می شود. بنابراین با این ورزش مرتب مغز خود را در خطر قرار می دهید."

بدون شک این افشاگری افراد مسئول اتحادیه راگبی ، لیگ و AFL در استرالیا را درگیر خود خواهد کرد.

 

نظرات بینندگان